11 NOV 2022

LYKO SLÄPPER APP, STARTEN PÅ NÄSTA GENERATIONS E-HANDEL!

E-handel handlar inte längre bara om transaktion av produkter, kunderna förväntar sig mer upplevelse och inspiration. Vi vill hylla de aktivaste kundernas kreativitet och bjuda in fler till vår magiska värld. Därför är inspirationen från vårt Community navet i appen.

Skönhet ska vara roligt, kreativt och tillåtande. I appen möts användarna direkt av glädjen och inläggen från våra trognaste kunder. Alla ges möjlighet att se klipp, lägga upp bilder och videor på egna looks och sina bästa beauty hacks.

De sociala funktionerna i appen är kärnan i hela upplevelsen och det som gör den intressant för användarna. Det är superenkelt att dela bilder, recensera produkter, följa kreatörer och diskutera de senaste trenderna. Vi har fyllt varje hörn med funktioner som att gilla andra användares bidrag, kommentera inlägg, ställa frågor om produkter och skapa looks genom att koppla ihop produkter med tutorials.

Självklart kan du skrolla runt bland alla våra 55 000 skönhetsprodukter och fylla varukorgen. All produktinformation och alla kampanjer är bara ett klick bort. Det är lätt att spara favoriter, lägga beställning och se de senaste köpen.

-”Detta är starten på vår app resa och nästa steg i vår mobile first strategi. Vi vill driva engagemang och skapa flera anledningar att besöka oss än att bara göra ett köp.
Vi vill koppla samman skönhetsentusiaster med varandra, varumärken med sina fans och ge blivande skönhetskonstnärer, som frisörer, hudterapeuter och makeupartister, en plattform där de kan växa sina egna communitys. Nu börjar resan i och med att appen finns tillgänglig i App Store och på Google Play.” säger Rickard Lyko, vd Lyko

Länkar:
App Store