Evelina

Lyko Creator
  • Evelina

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 1 vecka
    Betyg: 3 av 5
    Verifierad testare

    Bra men inte wow!

    Jag har testat detta värmeskydd under några veckor och jag har lite delade meningar om den! Mitt hår är lockigt, trött, slitet men väldigt fluffigt och volym är inte en bristvara! Använder alltid värmeskydd tillsammans med andra produkter direkt efter dusch, men även värmeskydd på torrt hår så fort ett värmeverktyg åker fram! 🌝 Fin doft som är ganska neutral men ger en fräsch doft som inte alls är stark! 🌝 Tycker sprutet är helt okej, kanske aningen för centrerad/stark men hellre det än att det kommer som en mist och produkt slösas! 🌝 Mitt hår känns lenare och fylligare när jag använder denna i blött hår och fönar in det! 🌝 Otroligt bra pris, jag är ett stort fan av By Lyko och tycker deras produkter alltid levererar trots den billiga pengen! Det som drar ner betyget är att jag inte alls tycker den funkar så bra på torrt hår, det är inte så illa att håret klibbar ihop sig men ändå liten svag känsla av det. Sen står det på den att den ska användas i blött hår och fönas in, så det har jag i åtanke såklart! Men jag som oftast vill låta håret självtorka (mest av lathet) så vill jag ju kunna använda mitt värmeskydd även på torrt hår med samma fina resultat. När den fönas in på blött hår - uppfyller allt den påstår att den ska göra! När den används på torrt hår - inte full lika spot on och håret känns som att man vill tvätta det efter en dag! Summan av kardemumman: En bra produkt som levererar det den ska, men på ett litet för smalt område (blött hår) för att den ska kunna sträcka sig högre än 3/5! #lykoinflutester #bylyko
    1 produkt i inlägget Bra men inte wow!
    150 visningar
    • Användarens roll: Lyko Creator.Kommentaren lades 1 vecka
      🩷🩷🩷
      1 gillar
  • Evelina

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 1 vecka
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad testare

    Riktigt bra budget plattång!

    Denna otroligt gulliga plattång har testats senaste veckorna och jag är väldigt förtjust i den! Den fina rosa färgen, den långa sladden, den snabba uppvärmningen och det fina resultatet för (i mina ögon) en riktig billig peng är så bra! Jag använder vanligtvis GHDs plattång och det är såklart tufft att mäta sig med den, MEN för skillnaden i pris så håller den ändå måttet med råga! Och då har jag ändå snudd på lejonman när jag låtit håret självtorka och den hanterar mitt hår galant, med lite mer tålamod bara! Orkar man ta sig igenom hela filmen får man se hörer före, plattat, ett lite fniss och sen lockat hår med slutresultat som kallas VOLYM! 🌸 Den har många alternativ på värme så man kan få det man önskar, jag vill alltid ha på max! 🌸 Den är lätt och skön att ha i handen! 🌸 Den är riktigt bra att locka håret med, den är otroligt smidig och lockarna blir verkligen så fina! 🌸 Lång sladd och snabb uppvärmning! Jag tycker dock inte den är lika vass när jag bara ska platta håret, såklart en vanesak men plattorna är relativt små och jag upplever att jag behöver repetera 2-3 gånger för att få helt platt. Stor skillnad när jag lockade håret för då blev det 👌🏽 direkt! Denna kommer få bo i min gym/jobb väska, perfekt att ha med sig på språng då den har en bra storlek, väger lite och framförallt piggar upp med sin ljuvliga färg! Från en sann GHDare så tycker jag verkligen att denna är väl värd ett köp och en av de bättre budget plattängerna jag testat! #lykoinflutester #bylyko
    1 produkt i inlägget Riktigt bra budget plattång!
    49 visningar
  • Evelina

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 3 månader
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad testare

    En concealer som växte för mig!

    Vid första användningen av denna tyckte jag verkligen inte om den, den la sig inte alls bra i mitt ansikte och kändes väldigt kakig och för tjock i konsistensen för mig. Jag behövde verkligen lära mig hur jag skulle jobba med den här concealern. Jag är 33 år och har en del ärr från lätt acne, samt en del blemmor som behöver täckas. Jag är inte så mörk under ögonen, men ser ofta trött ut då jag lätt får lite påsar under ögonen. Dessa påsar går dock inte att riktigt att sminka bort då det är mer hud/skuggor än mörka ringar men en bra concealer kan ändå förbättra läget! Vanligtvis brukar jag starta med foundation och avsluta med concealer där det behövs, för mig funkade det inte att göra i den ordningen utan behövde göra tvärtom. Så jag startat hela sminkrutinen med att placera concealern där jag behöver och sen jobbar in den med borste. Därefter kör jag foundation i övriga ansiktet, vilket gjort enorm skillnad! Den täcker väldigt bra men ger ändå ett väldigt naturligt resultat med BARA denna concealer! Vill man ha en Quick fix så är denna produkt man ska använda! Den sitter på plats under dagen under ögonen, däremot tycker jag att den kan glida av efter någon timme om jag har någon blemma jag vill täcka vilket gör att den dras ner en poäng. Ytterst lite produkt behövs så även om den kostar en del kommer den verkligen räcka länge! Men skulle absolut rekommendera denna, hade jag haft snäppet bättre hy hade den fått full pott! #lykoinflutester #esteelauder
    1 produkt i inlägget En concealer som växte för mig!
    156 visningar
  • Evelina

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 3 månader
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad testare

    Magiskt resultat ✨

    Detta är en otrolig blush som ger ett så fint, naturligt resultat samtidigt som den är underbar att jobba med! Konsistensen är nästan lite ”läppglans-aktig” men på ett väldigt positivt sätt vilket inte bara ger den en otrolig fin färg men även ett naturligt lyster! Jag brukar oftast applicera blush på handen, jobba in i borste för att sen applicera i ansiktet men denna går alldeles utmärkt att lägga direkt i ansiktet och jobba ut. Även om den har en lätt (betoning på lätt) klibbighet, dvs läppglans-känslan, så glider den så fint över basen utan att produkten under förstörs. Det största pluset är även förpackningen, den smala nålformade applikatorn (där produkten kommer ut alltså) är 10 av 10! Det är så enkelt att ha kontroll på hur mycket produkt man vill ha och exakt vart man vill ha den! Det är utan tvekan den bästa förpackningen på en liquid blush jag någonsin använt! Resultatet blir en naturlig blush med bra pigment och med så fint lyster! Färgen across the dancefloor som jag har är en perfekt nyans för mig! Den kostar en del men tycker den är så värd pengarna, underbar produkt!!! #lykoinflutester #esteelauder
    1 produkt i inlägget Magiskt resultat ✨
    252 visningar
  • Evelina

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 4 månader
    Betyg: 1 av 5
    Verifierad testare

    Tyvärr den sämsta foundation jag testat!

    Jag är så ledsen över att denna foundation blev ett sånt totalt plattform för mig, hade höga förväntningar på denna! Färgen jag fick hem passade inte mig riktigt då den var väldigt ljus, men har bortsett från det i recensionen och utgått över hur den presterar. Jag är 33 år gammal, har en hy som går mer åt oljig och är lätt acnebenägen. Har inte direkt fått rynkor ännu men lite fina linjer vid ögonen har börjat komma. Brukar annars använda L’Oréal True Match foundation eller Lumene CC Cream. Det första med produkten är den otroligt värdelösa förpackningen med skruvkork!! Ingen pump, ingen pipett eller något som är till för applicering utan man måste HÄLLA ut produkt. Det är kladdigt, slöseri med produkt och ja värdelöst. Den la sig som en torr hinna över min hud, har testat applicera både med borste och med svamp. Istället för att göra huden smooth framhävde den varenda por, linje och gjorde att jag ser äldre ut. Aldrig varit med om liknande! Jag lyckas inte jobba in denna i huden, hur mycket jag än försöker på olika sätt. Jag har satt sminket som vanligt med puder samt settingspray, ändå så har det oljiga verkligen gått igenom ca 10 timmar senare vilket det inte brukar av mina andra foundations. Det har även glidit av och sitter inte alls bra, medan när jag har mina vanliga foundations så sitter det som berget hela dagen. Nej, denna komma jag aldrig köpa igen eller rekommendera till någon annan! #lykoinflutester #ESTEELAUDER
    1 produkt i inlägget Tyvärr den sämsta foundation jag testat!
    2250 visningar
    • Användarens roll: Lyko Creator.Kommentaren lades 4 månader
      Det säljs pumpar för denna foundation, slutsålt på Lyko nu men sök på: Estée Lauder Estee Lauder Double Wear Pump to Double Wear. (Jag föredrar dock att hälla ut direkt ur flaskan framför pump 😊) Vet inte om denna nya flaska har en ny formula från den tidigare? Har du testat denna foundation tidigare? Det ser ut som att du applicerar alldeles för mkt produkt på handryggen, testa lite mindre (typ 1/4 av vad du använder) och se till att vara återfuktad när du applicerar foundationen. Jag brukar använda en våt svamp (såg att du också testat det men kanske ska du testa med mindre produkt? 🥰 Jag har denna foundation (har den gamla flaskan) och älskar den, är samma ålder som du och har en normal/yttorr hud/blandy. Så resultat borde bli mer torr på mig i så fall men jag gillar denna och får alltid fint resultat. Jag gillar täckande men använder hellre då två tunna lager ❤️ denna foundation är en sån du behöver ytterst lite av tror jag, men beror på vilket resultat du vill ha också 🥰
      2 gillar
  • Evelina

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 4 månader
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad testare

    Snygg design & god doft!

    Jag har använt detta schampo tillsammans med balsamet i samma serie och jag delar samma uppfattning på båda produkterna. Det är ett bra schampo men saknar det där ✨wow✨ känslan. Samtligt har jag svårt att sätta fingret på vad det är som jag saknar, mer än att jag inte gillar själva modellen på flaskan. Först och främst älskar ju ju doften på allt i denna serie! Detta är en unisex doft som jag tycker är 10 av 10! Kryddig, kraftig och som sitter kvar i håret (framförallt med balsamet och leave in spray i samma serie). Schamponerar alltid två gånger och den är lätt att jobba in i hårbotten utan att skapa irritation. Kanske att jag får lite mindre volym i hårbotten efter tvätt mot mina vanliga schampos. Då jag färgar mitt hår brunt (är ljusblond i grunden) så uppskattar jag färgbevarande produkter, men har använt för kort tid för att kunna se om den hjälper eller inte tyvärr. Som jag nämnde i början är jag inte så imponerad av själva flaskan, den är såklart supersnygg men flipp-kork är inte min favorit och den fyrkantiga modellen känns som det kommer vara träligt när produkten börjar ta slut för att få ut det sista! #lykoinflutester #nobero
    1 produkt i inlägget Snygg design & god doft!
    166 visningar
  • Evelina

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 4 månader
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad testare

    Bra balsam med otrolig doft!

    Detta är ett riktigt bra balsam men saknar tyvärr ✨WOW✨ känsla för en full pott! Jag tycker balsamet är aningens för vattnigt vilket gör att jag gärna vill använda mer produkt, kan såklart bara en vanesak från min sida. Doften är otrolig, den passar mig såå bra! Det är ju en unisex produkt vilket jag älskar, föredrar lite mer kryddig och kraftig doft vilken denna har! Den gör vad den ska i ett balsam, jag tycker även att mitt hår känns lite mer fylligt och starkt efter jag börjat använda detta balsam! Mitt hår är självlockigt, färgat med slitna toppar. Det kräver verkligen fukt, fukt, fukt och det märks tydligt när ett balsam är fuktfattigt då mina lockar blir dåliga - vilket inte det blir av detta balsam utan lockarna är där dom ska! Minus för designen på flaskan, ogillar sånna flipp-korkar! Och ja flaskan är otrolig snygg i badrummet, såå lyxig design men funktionsmässigt när produkten börjar ta slut är det ju inte det mest optimala! Allt som allt, ett riktigt bra balsam men som ändå saknar det extra för en full pott. Hade kunnat köpa flera gånger med tanke på doften dock 😍 #lykoinflutester #noberu
    1 produkt i inlägget Bra balsam med otrolig doft!
    165 visningar
    • Användarens roll: Lyko Creator.Kommentaren lades 4 månader
      Synd att det inte blev full pott, men verkar bra ändå ☺️ Och vilket vackert bronzigt glow du har 💖🥰
  • Evelina

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 4 månader
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad testare

    Godaste doften på marknaden!

    Denna multifunktionella leave in produkt är som rubriken säger - den godaste doften på marknaden! Jag fullkomligt älskar doften, den är så lyxig och ganska kraftig så den sitter verkligen kvar länge! Jag använder den först i vått hår efter dusch, som ett sista steg efter alla mina leave in produkter. Då främst för utslätande och för att reda ut håret, sen såklart som värmeskydd om jag ska föna håret. Sen kör jag en ny omgång med spray när jag ska styla håret, vilket oftast då göra dagen efter tvätt! Jag använder även denna som en lite hårparfym även om jag inte ska styla, bara för att den luktar så otroligt gott! Mitt hår är självlockigt, färgat och rejält slitet i topparna. Jag har inte extremt med frizz, men lite lätt och främst i topparna och där märker jag inte så stor skillnad med produkten. Men i det skick mitt hår är i är det orimligt att en produkt ska kunna få det helt slätt utan värmeprodukt! Designen är otroligt snygg och spray-pumpen är enkel och lätt att trycka på! Har absolut inget att klaga på med denna produkt, full pott och rekommenderar starkt! #lykoinflutester #noberu
    1 produkt i inlägget Godaste doften på marknaden!
    438 visningar
  • Evelina

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 6 månader
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad testare

    Den bästa highlightern du kan hitta!

    Jag har använt denna highlighter i några veckors tid och jag är helt såld, denna är något utöver det vanliga! Då jag är mer åt det oljiga håller så brukar jag behöva sätta mitt smink ganska ordentligt, vilket också ger mig en väldigt matt look. Därav är en bra highlighter A & O i min sminkrutin, för vem vill se matt och trist ut? Denna otroliga highlighter ger ett sånt otroligt glow! Den lägger sig som ett naturligt skimmer i ansikter utan att se fake ut. Den är verkligen glow utan att glittra, så den reflekteras otroligt fint i ljus. Dessutom så sitter den på plats hela dagen, utan att tappa sin glans eller åt andra hållet - ge ett för svettigt resultat. Jag applicerar denna med en mellanstor borste med långa, lösa strån. Det gör att den sveper sig fint på huden och bara smälter in utan tydliga linjer. Jag har även använt den som lite extra skimmer på ögonlocken, då använder jag lillfingret och får ett så fint resultat. Den kostar ju sin summa, men det är sååå mycket produkt. Jag tror denna kommer räcka minst ett år iallafall! Bara under desaa fyra veckor har jag använt den dagligen, och produkten ser helt oanvänd ut fortfarande. Jag rekommenderar denna stark!! #lykoinflutester #nars
    1 produkt i inlägget Den bästa highlightern du kan hitta!
    223 visningar
  • Evelina

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 6 månader
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad testare

    En ljuvlig blush 🌸

    Jag har testat denna blush NARS Multiple Orgasm Crave i några veckor och jag gillar den så mycket! Jag är 33 år och har normal/oljig hy som inte alls blir torr just nu. Jag har en del porer i ansiktet som kan både framhävas eller döljas med rätt produkter. Denna krämiga, mjuka, glowiga blush funkar så fint för mig! Den verkligen smälter in på huden och är så lätt att jobba ut utan att den blir fläckig eller rör sminket under. Jag tycker den är fin både som en krämbas under ett puder-smink men även för en naturlig sminkning med bara denna. Tror denna hade vart perfekt under sommaren! Jag var först skeptisk mot färgen, då jag är mer för röda/mörkare nyanser på blush. Men tycker ändå att denna blir otroligt fin och gillar den så mycket! Det som drar ner den från full pott är att den är aningen klen i pigmenteringen. Lägger jag inte produkten direkt på ansiktet så behöver man använda ganska mycket produkt för att få effekt! Kan både rekommendera starkt och kommer absolut kunna tänka mig att köpa den igen! #lykoinflutester #nars
    1 produkt i inlägget En ljuvlig blush 🌸
    538 visningar