Looks
Användarbilder
Betyg & kommentarer
- Mest hjälpsamma positivaAnvändarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 11 månaderBetyg: 4 av 5Verifierad köpare
Verkligen bra
Håret känns verkligen mjukt och slätt efter användning. Huvbotten känns frisk. Doften är väldigt mild, örtig och citronig för en astmatikers näsa. I andra hårbottenoljor jag har provat har doften varit väldigt stark. Oljan är verkligen lätt, vilket är en bra sak. EN nackdel, som dock inte har något att göra med produkten, är att jag inte har sett några instruktioner för att tvätta ut oljan🤔 När jag använde detta för första gången kunde jag inte tvätta ut det ordentligt. Håret och huvudet var fortfarande delvis täckta av den aktuella oljan. Jag kollade dock på nätet efter tips för att tvätta ut hårbottenoljan, så jag tänkte att jag skulle dela dem här också😁 1. När oljan har verkat, innan du går in i duschen och fuktar huvudet och håret, applicera schampo direkt på oljan. 2. I duschen använder jag ganska varmt vatten och djuprengörande schampo. Vid det här laget fuktar jag inte helt mitt hår, men tar vatten i händerna och börjar massera min hårbotten. Schampot som du applicerade innan du gick in i duschen bör börja skumma lite. Sedan skummar du bara schampot som vanligt och sköljer ut det. 3. En ny schamponering, och den här gången appliceras schampot också på längderna och topparna så att de också rengörs ordentligt från oljan. 4. Om oljan fortfarande känns lite i hårbotten eller håret efter två schamponeringar, så applicerar jag schampo en gång till (inte djuprengörande). 5. Efter detta bör oljan vara borta, och sedan applicerar vi till sist en fuktgivande hårmask och eventuellt balsam😊37614 visningar- Kommentaren lades 10 månaderTack för de tydliga instruktionerna för tvätt! Att tvätta bort det kan ibland vara utmanande med oljor, kanske vågar jag också prova detta nu 🤭8 gillar
- Mest hjälpsamma negativaInlägget skapades 1 årBetyg: 1 av 5Verifierad köpare
Nej tack, tyvärr
Jag skulle ha velat gilla detta, men den ganska skarpa lukten, produkten kittlade hårbotten och orsakade flagning, vilket jag inte har lidit av tidigare19768 visningar- Användarens roll: Kundtjänst på Lyko.Kommentaren lades 1 årHej Suvi, Tack för din recension! Det är så tråkigt att höra att produkten inte var lämplig för dig 🩷 Varje hud är unik, så den kan reagera olika på olika produkter eller deras ingredienser/ingrediensernas kombinationer. Huden kan också reagera olika i olika livssituationer, som till exempel under stress eller hormonella förändringar. Om obehagliga reaktioner observeras rekommenderar vi att du omedelbart slutar använda produkten och vid behov följer upp vilken ingrediens och/eller vilken annan egenskap reaktionen kan ha orsakats av 💕 Här är också några rekommendationer för andra produkter för hårbottenvård: lyko.com/sv/waterclouds/waterclouds-relieve-scalp-treatment-100-ml lugnande serum som har utvecklats för att behandla torr, kliande och känslig hårbotten lyko.com/sv/waterclouds/waterclouds-relieve-package Formuleringarna hjälper till att behandla torrhet och balansera hårbotten, stärker och skyddar håret mot uttorkning lyko.com/sv/kerastase/k-rastase-nutritive-scalp-serum-90ml-va21 skyddar hudens fuktbalans i hårbotten Jag hoppas att du hittar en lämplig produkt bland dessa tips! Ha en härlig början på sommaren 🌞💛8 gillar
- Inlägget skapades 1 dag
Längre hår?❤️
Hej! Jag har en fråga som kanske är lite dum men jag undrar om man får bättre hårväxt av produkten för det är nämligen det som jag letar efter?❤️24 visningar- Användarens roll: Kundtjänst på Lyko.Kommentaren lades 6 timmarHejsan Joline! 👋 Inte dum fråga alls, det är faktiskt en väldigt bra fråga! Veloide Hair ASAP Scalp Oil vårdar hårbotten och stärker håret, vilket kan ge bättre förutsättningar för friskare hår, men den är inte en renodlad "hårväxtprodukt" så resultat på själva tillväxten kan variera. Vill du satsa på ökad hårtäthet/minskat håravfall kan du kika på ett hårbottenserum med dokumenterade aktiva ingredienser och använda det konsekvent i 2–3 månader, till exempel 👇 Björn Axén Scalp Anti‑Hair Loss Serum: lyko.com/sv/bjorn-axen/bjorn-ax-n-anti-hair-loss-serum-45-ml eller Vichy Dercos Aminexil R.E.G.E.N. Booster: lyko.com/sv/vichy/vichy-dercos-aminexil-r.e.g.e.n.-booster-90.0-ml Tips: massera alltid in i hårbotten, tvätta skonsamt och undvik onödigt slitage/varmstyling. Hoppas detta hjälpte dig, ha det bra 💖
- Inlägget skapades 1 veckaBetyg: 5 av 5Verifierad köpare
Pålitlig produkt
Jag har nu använt en hel flaska och har precis beställt mer, och jag kan bara berömma den. En räddare för torr hårbotten, och håret växer märkbart tjockare och friskare.656 visningar - Inlägget skapades 2 veckorBetyg: 4 av 5Verifierad köpare
Bra
Jag har inte märkt någon förändring i hårväxten, men min hårbotten är inte längre torr efter att ha använt detta! Den har också en stark doft som ger mig huvudvärk😩629 visningar - Inlägget skapades 1 månadBetyg: 1 av 5Verifierad köpare
Svider
Varför sved och kliade produkten i min hårbotten?1407 visningar - Inlägget skapades 1 månadBetyg: 4 av 5Verifierad köpare
Bra hårolja för hårbotten
Bra hårolja. Lätt att dosera oljan på hårbotten med pipett. Doften är inte den mest behagliga för min näsa. Oljan är flytande, så flaskan kan ta slut snabbt om man inte är försiktig med doseringen. Flaskan är av glas och går lätt sönder om den tappas.1943 visningar - Inlägget skapades 2 månaderBetyg: 5 av 5Verifierad köpare
Top produkt
Verkligen bra och effektiv. Främjar hårväxt och återfuktar hårbotten1890 visningar - Inlägget skapades 2 månaderBetyg: 5 av 5
Bra olja
Bra1691 visningar - Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 2 månaderBetyg: 5 av 5Verifierad köpare
Jag köper alltid om och om igen
Jag har använt Veloiden hårolja i flera år. I början var jag ganska skeptisk eftersom jag gett många hårvårdsprodukter en chans utan resultat. Men Veloiden hårbottenolja överträffade alla förväntningar. Mitt hår har börjat växa i en otrolig takt och det växer mer och mer på ställen där det tidigare varit väldigt lite hår. Jag har aldrig haft tjockt hår, så jag har varit försiktig med att använda oljor. Veloiden olja är lätt men effektiv. Den kräver förstås dubbel tvätt enligt instruktionerna så att resultatet inte ser fett ut. Men så länge man följer instruktionerna kan man inte annat än att vara nöjd med resultatet. Jag använde oljan mycket aktivt i över ett halvår, efter det har jag minskat användningen till 1-2 gånger i veckan. Doften av produkten kan vara för stark för de mest känsliga, men efter tvätt försvinner doften nästan helt. Jag rekommenderar produkten varmt! 🩷2024 visningar - Inlägget skapades 2 månaderBetyg: 2 av 5Verifierad köpare
Säkerställ lämplighet
Tanken att ta hand om hårbotten och använda produkten regelbundet är bra. Jag har använt produkten regelbundet i över ett år. Jag har inte märkt några stora förändringar i användningen. När jag använder oljan faller också mer hår ut vid tvätt, jag vet inte om de redan var på väg att falla ut, men mängden som fastnar på händerna är betydande. Vid en hårbottensanalys med kamera upptäcktes att mina hårsäckar också var igentäppta. Min hårbotten är torr men också fet. Jag fick rådet att minimera oljandet och fokusera på att exfoliera hårbotten. Jag rekommenderar därför, om möjligt, att göra en hårbottensanalys för att veta om din hårbotten och ditt hår behöver denna olje-behandling. Det är bättre att vara säker på att man inte av misstag gör mer skada. Jag tar av mig hatten för den fina innovationen och finska entreprenörskapet, men det är alltid värt att säkerställa om produkten verkligen är nödvändig för dig.2046 visningar- Användarens roll: Lyko Creator.Kommentaren lades 2 månaderHej Anni 👋😊 Minimera att applicera olja direkt på hårbotten: använd oljan som pre-shampoo och applicera hellre i längder och toppar, skölj noga och gör dubbel schamponering på tvättdagar. Lägg till en skonsam hårbottenexfoliering 1–2 gånger i veckan, till exempel Veloide Scalp Scrub lyko.com/sv/veloide/veloide-scalp-scrub-200ml eller Neccin Scalp Exfoliation lyko.com/sv/neccin/neccin-scalp-exfoliation-150-ml 🌟
- Inlägget skapades 2 månader
Användning
Användningen var 1-2 gånger i veckan, så vad händer om man använder det mer, eller händer det något alls😂💕2047 visningar- Användarens roll: Kundtjänst på Lyko.Kommentaren lades 2 månaderHej Sara! 🤗 Man kan ibland använda det oftare, men det förbättrar vanligtvis inte effekten – det ökar bara risken för fet hårbotten eller irritation. Ta hand om dig! 🤍
VeloideHair asap Scalp Oil 100 ml
Hair ASAP är en helt naturlig hårbottenolja som främjar hårbottens hälsa och stärker håret. Genom att använda hårbottenoljan återfuktar du hårbotten, stärker skört hår, ger glans och förebygger torra toppar. Hair ASAP ger näring till hårrötterna med viktiga vitaminer och mineraler, vilket hjälper hårbotten att bibehålla sin naturliga balans. Produkten passar för alla hårtyper.
Användning:
Använd som en behandling före tvätt 1–2 gånger i veckan. Applicera oljan i hårbotten och massera med fingertopparna i cirkulära rörelser i cirka 5 minuter. Låt verka i 1–4 timmar och tvätta sedan håret noggrant med dubbel schamponering.
Att oljan fryser är ganska vanligt vi lägre temperaturer, eftersom jojobaoljan i produkten reagerar på kyla och börjar stelna redan vid temperaturer under sex grader Celsius. Det händer ofta under transport, särskilt om produkten ligger kvar i ett utlämningsskåp utomhus en längre tid.
Det påverkar dock inte oljans kvalitet eller egenskaper, och den återgår till sitt normala flytande tillstånd vid rumstemperatur inom ett par timmar.
- Kategori:Pre-Schampo