Lotta

  • Lotta

    har recenserat en produkt
    Inlägget skapades 1 vecka
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad testare

    Lyster på läppar!

    Som #lykoinflutester fick jag möjlighet att testa #lumene lip glow oil balm i färgen 2: juicy. Det är en färg som går åt rosa/korall. Jag är 44 år och använder vardagssmink ganska sparsamt. Lipgloss med lite färg passar bäst till min vardagssminkning, så spännande att få pröva denna! Det är en ganska vardaglig förpackning men den är fungerande för syftet. Färgen blandas med oljan och blir lätt transparent. Det blir ingen direkt färgskillnad när den är applicerad, men läpparna får en lätt nyans som ser piggare och friskare ut! Perfekt för vardagen. Den känns behaglig på och innehåller närande och fuktbarriärskyddande ingredienser så det känns vårdande på läpparna. En fin nyans av färg och en lystergivande glans på läpparna ger en perfekt start på dagen! Lite mer färg hade dock varit önskvärt.
    1 produkt i inlägget Lyster på läppar!
    77 visningar
  • Lotta

    har recenserat en produkt
    Inlägget skapades 1 vecka
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad testare

    Härligt rosa kinder!

    Som #lykoinflutester fick jag chansen att prova ett multistick från #Lumene och jag valde färgen ”Cool pink”. Detta multistick fungerar för både kinder, ögonlock och läppar. Jag är 44 år och har blandhy med lätt rodnad på kinder. Jag föredrar blush i cremeform för jag tycker att det lägger sig snyggast på huden. Förpackningen är ganska neutral och smidig. Sticket är lagom stort och smälter ut fint på huden vid applicering. Jag valde att använda den på kinder och tycker den ger en fräsch och säsongsbetonad blush. Den ger lagom mycket färg som höll bra under dagen. Jag upplevde inte att den blev ”för rosa” på mina lätt rodnade kinder, men då hade jag också lagt ett lager av Lumenes ”blur even color longwear foundation” först och detta multistick gav fin färg på basen. Denna kommer jag fortsätta att använda i sommar!
    1 produkt i inlägget Härligt rosa kinder!
    86 visningar
  • Lotta

    har recenserat en produkt
    Inlägget skapades 1 vecka
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad testare

    En bra foundation till vardags!

    Som #lykoinflutester fick jag prova Lumene blur even cover longwear foundation i färgen 0,5 (light). Flaskan har en smidig förpackning som inte tar mycket plats (innehåller 30 ml). Den har en täckning på 4/5. Jag är 44 år, har blandhy med lätt rodnad på kinder. Denna gav bra täckning för vardagsbruk och jag behövde inget ytterligare under för att täcka rödare partier på kinderna. Texturen är lätt flytande men samtidigt med viss substans. Den var lättapplicerad med borste och la sig fint över hela ansiktet. Ingen avvikande doft eller annat som stör. Den höll sig fint under dagen och är ett prisvärt alternativ för en vardagsfoundation! Det är positivt att den innehåller niacinamid, som är hudvårdande. Den ger lätt lyster utan att bli för glansig. Jag kan absolut tänka mig att köpa denna igen! #Lumene
    1 produkt i inlägget En bra foundation till vardags!
    124 visningar
  • Lotta

    har recenserat en produkt
    Inlägget skapades 6 månader
    Betyg: 3 av 5
    Verifierad testare

    Serum för känslig hy

    Jag är 42 år och har en blandad hy med den klassiska lite mer oljiga t-zonen och torrare partier på kinderna. Jag får lätt rodnad över kinderna och behöver därför produkter som både lugnar och återfuktar. Mitt första intryck av den här produkten var nyfikenhet då jag inte kände till det här märket sedan tidigare. Jag blev även nyfiken på grund av ingredienserna som till exempel centella Asiatica, ceramider, panthenol och hyaluronsyra. Detta är ingredienser som jag känner igen och som jag vet lämpliga för känslig hud, som både lugnar reparerar och återfuktar. Eftersom att jag är över 40 år så är det också positivt med lite anti-aging effekt. Nej jag provar produkten för första gången så är känslan av formulan att den är ganska ”blöt”. Det tar lite tid för produkten att sjunka in i huden. Eftersom att den är parfymfri upplever jag den doft som finns relativt ”klinisk”, vilket kanske inte alltid är så tilltalande med något man får räkna med en doftfri produkt. Efter några veckors användning så känner jag att det positiva är att jag tycker att jag känner att den verkar återfuktande och den känns behaglig mot huden och funkar under min fuktkräm. Det jag inte tilltalas lika mycket av är att det tar tid för den att sjunka in i huden, vilket gör att hudvårdsrutinen tar lite längre tid. Jag ser inte heller någon märkbar effekt på dämpande av rodnad på huden, vilket det står att den ska kunna bidra med . Sammanfattningsvis så kan man säga att jag tycker att det här är en okej produkt, men jag skulle nog inte välja att köpa den igen. #lykoinflutester #purito
    1 produkt i inlägget Serum för känslig hy
    260 visningar
  • Lotta

    har recenserat en produkt
    Inlägget skapades 6 månader
    Betyg: 3 av 5
    Verifierad testare

    Fuktkräm för känslig hy

    Jag är 42 år och har en blandhy. Jag har den klassiska, oljiga t-zonen och torra partier på kinderna. På vintern tenderar jag att bli mer torr i huden och behöver då mycket återfuktning. Mitt första intryck var nyfikenhet då jag inte hört talas om den här produkten sedan tidigare. Jag tilltalades av att det skulle vara en produkt som var doftfri och bra vid rodnad- och irritationsproblem. Jag får lätt rodnad på kinderna och de torra partierna så det blev spännande att få prova denna produkt. När jag läste ingredienslistan så var det positivt att jag såg ingredienser som niacinamid, squalane, centella och panthenol. Detta är ju ingredienser som är kända för att verka stärkande för hudbarriären och dessutom verkar mjukgörande. Att produkten dessutom skulle hjälpa till att balansera oljeproduktionen gjorde att jag tänkte att det här skulle vara en produkt som kunde passa mig bra. Produkten är ganska geléaktig i formulan och inte så krämig som jag tänker att en riktigt mjukgörande kräm bör vara. Doften är ganska ”klinisk” skulle jag vilja säga, men eftersom att det är en doftfri produkt så blir det ju lätt att det luktar lite ”sjukhus.” Det är egentligen inte så tilltalande men något man får räkna med vid en parfymfri produkt. Efter några veckors användning upplever jag nog dock att den inte är tillräckligt fet och mjukgörande/återfuktande för mig som har problem med torra partier under vintertid. Jag tror dock att det här kanske är en bättre kräm för min hy på vår/sommarhalvåret och därför är jag inte helt nöjd så här års. Slutligen så kan jag då säga att hade jag provat den här en annan tid på året när jag inte behöver lika mycket återfuktning är sannolikheten den större att jag hade blivit mer tilltalad av den. Jag gillar ingredienserna och jag gillar känslan men på vintern behöver jag en fetare crème för mig. #LYKOINFLUTESTER #PURITO
    1 produkt i inlägget Fuktkräm för känslig hy
    278 visningar
  • Lotta

    har recenserat en produkt
    Inlägget skapades 10 månader
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad testare

    Höstinspirerad ton för läpp och kind

    Jag fick äran att vara #lykoinflutester åt #clinique produkt ”Clinique pop lip + cheek oil” i nyansen ”Black honey”. Cliniques produkter känns igen på deras ikoniska förpackningar och även applicator med den silvriga delen upptill. Det är snyggt och stilrent. Jag är 43 år, har blandad hy med oljigare T-zon och torrare partier på kinderna. Jag har ljusblont hår och gillar varmare nyanser på kläder och smink. Min första reaktion på denna produkt var att den ser mörk ut, något jag vanligtvis inte tycker så mycket om. När jag läser om produkten är det en oljebaserad produkt som ska ge en transparent täckning med glow. Det är en 2-i-1 produkt för både blush och läppar. Den innehåller vårdande ingredienser som jojobaolja och ricinolja. Det tilltalar mig! Det är även positivt att den är allergitestad och parfymfri. Applikatorn är ganska liten och det kändes lite ”fjuttigt” när man applicerade den på kinderna. Men när man blendade ut den gav den en lite bronzig touch och fint glow! Blev överraskad över att den gav en lätt men fin nyans även på läpparna! En produkt jag absolut kommer använda i höst, då jag tyckte den var fin på både läppar och kinder.
    1 produkt i inlägget Höstinspirerad ton för läpp och kind
    340 visningar
  • Lotta

    har recenserat en produkt
    Inlägget skapades 1 år
    Betyg: 3 av 5
    Verifierad testare

    Serum för irriterad hårbotten

    Jag fick förmånen att få vara influtester till schampo, balsam och serum från Grazette i serien ”XL scalp”. Det blev ett spännande uppdrag för mig att testa detta detta serum eftersom jag har en atopisk hud och ofta har problem med irriterad och kliande hårbotten. Enligt beskrivningen så ska detta vara ett serum som ska hjälpa till att lindra irritation, vara lugnande och hjälpa hårbotten att skapa fuktbalans. Det är en stilren flaska med en smal topp som man skruvar på för att den ska öppna sig. Den kan appliceras i både vått och torrt hår. Efter applicering upplever jag att det blir lugnare i hårbotten, den nästan ”svalkar” lite. Håret känns inte fett efteråt, vilket känns så viktigt! Har använt produkten efter hårtvätt samt på kvällarna i några veckor nu och upplever att jag får lindring av den. Lindringen håller i sig ett par timmar, så eventuellt får man applicera 1-3 ggr/dagligen för effekt. Doften är lätt med en touch av mint/ citrus (som jag uppfattar det). Den är transparent och lite trögflytande (inte helt rinnig). Jag använder klart flaskan då jag är nöjd med det direkta resultatet, även om jag kanske hade önskat en produkt med mer långvarig lindring. Tack! #LYKOINFLUTESTER #GRAZETTE
    1 produkt i inlägget Serum för irriterad hårbotten
    268 visningar
  • Lotta

    har recenserat en produkt
    Inlägget skapades 1 år
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad testare

    Balsam som återfuktar och reder ut🌟

    Jag fick förmånen att få vara influtester till schampo, balsam och serum från Grazette i serien ”XL scalp”. Jag har tidigare testat deras silverbalsam, vilket jag var mycket nöjd med! Det blev ett spännande uppdrag för mig att testa detta balsam då jag har en atopisk hud och lätt får en irriterad och kliande hårbotten. Enligt beskrivningen ska detta vara ett balsam som främjar hårbottenhälsan och är fuktgivande. Det ska vara vårdande, utan att tynga - det känns viktigt för mig! Jag är 42 år och har mellanlångt skandinaviskt hår med fina hårstrån så varken schampo eller balsam som jag använder får vara nedtyngande. Flaskan är rejäl och har en stilren layout. Priset är bra och passar de flesta, så ett bra alternativ till ett balsam för specialbehov. Doften påminner mig åt citrus och mint, lite åt SPA-hållet. Texturen är fet och krämig, vit i färgen. Balsamet känns mjukt och krämigt samt att det återfuktar bra och tycker inte det tynger ner mitt hår. Plus på det! Håret går lätt att reda ut efter tvätt och det lämnar en frisk doft som känns fräsch. Jag är nöjd efter några tvättar och kommer använda klart flaskan, känns det fortsatt bra så blir det ett nytt köp! Tack! #LYKOINFLUTESTER #GRAZETTE
    1 produkt i inlägget Balsam som återfuktar och reder ut🌟
    293 visningar
  • Lotta

    har recenserat en produkt
    Inlägget skapades 1 år
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad testare

    Schampo för känslig hårbotten!

    Jag fick förmånen att få vara influtester till schampo, balsam och serum från Grazette i serien ”XL scalp”. Jag har tidigare testat deras silver schampo, vilket jag var mycket nöjd med! Det blev ett spännande uppdrag för mig att testa detta schampo, då jag har en torr hårbotten som lätt ger klåda. Enligt beskrivningen ska detta vara ett schampo som är milt och återfuktande för hårbotten. Det ska även lugna irritation och motverka mjäll och flagningar. Jag är 42 år och har mellanlångt skandinaviskt hår med fina hårstrån. Har atopisk hud så får lätt en kliande hårbotten, i synnerhet vid kallare väder samt väderomslag. Flaskan är rejäl och har en stilren layout. Priset är bra och passar de flesta, så ett bra alternativ till ett schampo för specialbehov. Doften påminner mig lite om citrus och mint, lite åt SPA. Texturen är ganska tjock och transparent med en lätt gulaktig ton. Löddrar bra i håret! Håret känns rent, inte nedtyngt, vilket är ett stort plus! Jag upplever en viss lindring i hårbotten efter tvätt och att klådan minskar, skulle nog behöva testa under en längre period för att helt avgöra resultatet. Jag har inte problem med mjäll eller flagningar, så det kan jag inte utvärdera. Jag kommer definitivt att använda upp hela flaskan och om det fortsätter kännas bra blir det nytt köp! Tack! #LYKOINFLUTESTER #GRAZETTE
    1 produkt i inlägget Schampo för känslig hårbotten!
    216 visningar
  • Lotta

    har recenserat en produkt
    Inlägget skapades 1 år
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad testare

    En härlig rengöring🌟

    Fick äran att vara influtester på Lyko åt produkter från ACO. En av produkterna var denna rengöring i form av en mousse. Det är en lätt mousse som innehåller salicylsyra (BHA), vilken både rengör och ger en lätt exfoliering. Kan även med andra användarinstruktioner användas som peeling 1-2 ggr/ vecka. Produkten är lätt att skumma upp och applicera i ansiktet, den är inte parfymfri, men doften är lätt och frisk. Upplever att den tar bort makeup bra utan att svida i ögonen, vilket är viktigt tycker jag! Förpackningen är rejäl och bör räcka ett tag (har inte använt upp den ännu). Min hy är lätt yttorr och känslig, jag upplever att den inte torkar ut huden och jag känner mig ren efter användning. Efter några veckors användning kan jag därmed utvärdera att: - Doften är frisk - Den rengör bra - Den svider inte i ögonen - Den torkar inte ut huden Den här kan jag tänka mig att köpa igen! #LYKOINFLUTESTER #ACO
    1 produkt i inlägget En härlig rengöring🌟
    278 visningar