Jessika

Lyko Creator
  • Jessika

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 2 veckor
    Betyg: 4 av 5

    Perfekt retinol för känslig hy!

    #lykotestpilot #drceuracle Jag blev så taggad på att även testa denna retinol och PDRN ampoule från mitt favvomärke. Jag har tidigare undvikt just aktiva ämnen som retinol i min hudvård eftersom jag har väldigt känslig hy och haft problem med mildare rosacea tidigare. När jag läste om att denna ska hjälpa till att bygga upp hudbarriären och att det är en bra nybörjar retinol blev jag riktigt taggad. Jag gillade flaskan stark då den var väldigt lättöppnad, lätt och kändes hygienisk. Dock var pipetten lite trög och man fick inte upp mycket produkt. Produktens konsistens var lite ”trådig” kletig. Jag kunde inte känna av någon särskild doft vilket är toppen om man är känslig för parfym i hudvård. Den smälte in i hyn väldigt bra utan att göra den oljig vilket var väldigt bra för att kunna avsluta med moisturizer och spf. Den funkar fint under smink, har inte märkt någon skillnad från tidigare. Eftersom jag är ny till retinol började jag försiktigt med nästan varje kväll för att sedan köra kväll och morgon några dagar i veckan. Jag har inte märkt så stor skillnad på elasticiteten ännu men misstänker att mina förminskade porer och förbättrad hudstruktur beror på denna i kombination med matcha essensen jag även fick testa under samma period! Har fått lite utbrott av finnar på mina problemområden ”haka” nära näsan och på pannan men nu har de börjat lugna ned sig. Det är säkert en infasningsperiod och att detta är ett starkare aktivt ämne än det jag är van vid. Vänster bild är efter testperiod. Skulle ändå säga att det passar känslig hy och har du förstorade porer eller är missnöjd med hudstrukturen kanske denna kan hjälpa dig. Denna kommer jag nog att fortsätta använda om kvällarna och funkar utmärkt till min hudvårdsrutin som jag hade före testperioden. #lykoreview
    1 produkt i inlägget Perfekt retinol för känslig hy!
    87 visningar
    • Användarens roll: Lyko Creator.Kommentaren lades 1 vecka
      Så himla bra💕👌
      1 gillar
  • Jessika

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 2 veckor
    Betyg: 4 av 5

    Fantastisk för torr och känslig hy!

    Har fått testa denna nu i ca 3 veckor! Så himla roligt eftersom sist jag testade en toner från Dr ceuracle så blev jag golvad! Älskar nästan allt jag testat från märket. Jag har torr, känslig hy med mild rosacea men benägenhet till lite finnar periodvis. Första intrycket var att glasflaskan var väldigt tung och det kändes väldigt lyxigt! Produkten kom ut på ett bra sätt utan att det var trögt eller för rinnande. Formulan var lite vattnig men var ändå lätt att tappa på ansiktet Jag älskar hur hyn suger upp fukt direkt med denna! Det första jag reagerade på dock var doften! Det var ingen parfymerad doft men den påmminner om gummi/ballong. Den var inte superstark och den lade sig rätt fort så var inga problem att ha det i ansiktet. Dock luktade mina händer lite gummig/ballongaktigt. Det var lite obehaglig doft i början men nu har jag vant mig. Jag vet inte om det är denna eller retinol ampullen jag fick testa men mina porer har verkligen minskat och är mindre ”gröva” har fått riktigt fin struktur på hyn! Det jag älskar mest med denna är att den inte har gett mig någon reaktion och lugnar ned hyn. Kan kännas lite oljig så tror inte denna är något för oljig hy. Men har du torr och känslig hy som mig kommer du älska denna om du kan leva med den lite ”gummiaktiga” doften, som troligtvis kommer från matchan. Vänster bild är före denna och höger är efter ca 3 veckor med denna #lykotestpilot #drceuracle. #lykoreview
    1 produkt i inlägget Fantastisk för torr och känslig hy!
    101 visningar
    • Användarens roll: Lyko Creator.Kommentaren lades 1 vecka
      😍😍👌
  • Jessika

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 2 veckor
    Betyg: 4 av 5

    Stark doft men väldigt återfuktande

    Som utvald #lykotestpilot har jag fått testa denna cleansing foaming gel från en av mina favorit hudvårdsmärken #drceuracle Jag har tidigare använt andra produkter så som nattkräm och bha tonern från hyal reyouth serien och just nu så består nattkrämen som mitt sista steg på kvällen. Jag har känslig hy med mild rosacea och får periodvis finnar och de kan blossa upp av för starkt parfymerade produkter eller starka aktiva ämnen. Jag har även väldigt känsliga ögon pga en flare up av eksem vid ögonlocken just nu så är extra känslig runt det området. Jag testade i början att använda den för att få bort allt smink inkl ögonsmink och det gick tyvärr inte. Produkten har väldigt stark doft vilket irriterade mina ögon väldigt mycket och därför har jag enbart använt den efter jag tagit bort smink med micellar vatten som sista rengöringssteg. Så jag har enbart använt denna på kvällarna efter sminkborttagning. Jag har använt den lite försiktigt i början och när jag har väl använt den så har jag upplevt att huden lämnats återfuktad och mjuk samt att det går åt väldigt lite produkt. Den får ändå bra betyg för formulan som är väldigt behaglig på hyn trots att jag reagerar lite av doften. Hyn känns väldigt ren och passar torr hy!Hade nog inte köpt den igen pga detta och jag är osäker på om jag fått lite fler finnar pga detta eller om det är någon av de andra två produkterna jag fick testa tillsammans med denna, men kommer försöka använda upp den och se. Dessutom thcker jag inte att den har gjort några underverk rent rengöringsmässigt. Är man inte känslig för doft kommer man älska denna! Passar förmodligen även oljig hy då jag tycker man inte känner sig flottig. Förpackningen är superbra då det finns en liten plats för en spatula som ingår och locket är uppfällbart! Gör applikationen väldigt smidig. #lykoreview
    1 produkt i inlägget Stark doft men väldigt återfuktande
    69 visningar
    • Användarens roll: Lyko Creator.Kommentaren lades 1 vecka
      Älskar den💕
  • Betalt samarbete
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 1 månad

    Test pilot uppdrag

    Ska bli så kul att få testa dessa produkter från Dr.ceuracle! Hittills har min känsliga och torra hy älskat alla produkter från det märket!
    3 produkter i inlägget Test pilot uppdrag
    35 visningar
  • Jessika

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 1 månad
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad köpare

    För naturliga on fleek ögonbryn

    Brukar använda micro ögonbrynspennor men går ej att få till stråliknandestreck så har tidigsre använt ”tusch” ögonbrynspennor men det blir ofta väldigt onaturligt och mer glansigt så denna penna är helt i min smak! Höger bild är med denna pennam och vänster är med annan micro penna. #lykoreview
    1 produkt i inlägget För naturliga on fleek ögonbryn
    1897 visningar
    • Kommentaren lades 3 dagar
      Otroligt!!!😍
      1 gillar
  • Jessika

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 2 månader
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad testare

    Tålamod krävs!

    Jag har som #lykoinflutester fått turen att testa denna LED mask från #therabody med inbyggd massagefunktion med tre olika ljusinställningar: Rött ljus- hjälper att reducera fina linjer, rynkor och mörka fläckar Rött+ infrarött ljus- stimulerar kollagen produktion och förbättrar hudens fasthet Blått ljus- hjälper att bekämpa bakterier som orsakar mild till moderat akne. Jag blev oerhört taggad på att testa denna produkt då jag nu närmar mig 30 års åldern och har börjat få lite antydan på fina linjer pch rynkor speciellt vid pannan samt lite "jowls" vid munnen och smillinjer runt näsan. Jag har även ganska röd hy pga mild rosacea och känslig hy. Ibland får jag akne och har en tendens till att klämma finnar och pormasker som lämnar röda fläckar märken. Min förväntan var att denna skulle hjälpa mig att få en jämnare mindre röd hy och förhoppningsvis fastare hy med lite mindre synliga rynkor/fina linjer. Mitt första intryck av produkten var att den kändes väldigt rejäl(lite tyngre än förväntat). Till skillnad från andra masker jag kikat på tidigare var denna ej flexibel. Jag hade lite problem med passformen i början då jag tyckte den satt lite för hårt och om jsg inte spände åt kände jag att den satt lite för löst och ögonen blev inte lika skyddade, men det var en sak som jag fick ordning på efter några användningar. Jag tycker dock fortfarande att den sitter lite tight vid ögonen pch pannan och kan ibland få lite märken efter använding men inget som består och masken sitter ändå bekvämt. Massagefunktionen var något som jag använde väldigt måttligt och sällan i början då det var lite obehagligt, ljudet och vibrationen påmminer om eltandborste. Men under de 6 veckor jag har fått testa den så har jag iallafall kontinuerligt använt den på mellersta läget i kanske 4 veckor. Nu är det inget som jag stör mig på tvärtom, det är ganska avslappnande. Så det är en vanesak. De inbyggda ögonskydden kan man ta bort och tvätta av vilket är super, också lätt att ta bort. Själva masken på ansiktet känns inte speciellt tung och jag har tittat på tv, diskat, städat och det ända är att det blir lite ljudstörningar men inget som påverkat mig. Det gör att man kan klämma in den i sin kvällsrutin lite när som och det blir mer tidseffektivt. Att den var heltäckande och det inte fanns ett hål för munnen var inget som störde mig speciellt mycket då programmet bara var 12 minuter långt, däremot vis vissa tillfällen om man har sprungit runt och är lite flåsig så upplevde jag att det kändes lite som brist på syre/eller blev varmt att andas, så rekommenderar att sitta ned och ta det lugnt för maximal komfort. En naxkdel med själva användadet som har påverkat mig några gånger är att den varnar inte om lågt batteri innan programmet startas igång vilket har gjort att den har stängt av sig mitt i ett program vid några tillfällen. En sån funktion hade underlättat väldigt mycket och man slipper ladda och slita ut batteriet i onödan. Vi har även fått lite skratt här hemma då masken ser lite ut som en hockeymask. Till själva resultaten: Jag har försökt att använda masken dagligen under provperioden 31 januari till 24 mars idag. Jag har kanske totalt missat att använda den 4-5 gånger så jag har ändå använt den väldigt regelbundet. Utan att jämföra med bilder så kände jsg ingen större skillnad de första 2-3 veckorna, därefter började jag känna att hyn kändes lite mer spänst utan att den kändes stram eller torr. Jag har försökt att ta så bra före och efter bilder som mäjligt samt några bilder vid runt 2 veckors användning och man ser inte någon jättestor förändring men denna typ av produkt kräver lite längre användning för att få tysligare resultat. Det jag har märkt nu med jämförelse bilder utöver fastare hy är att mina fina linjer/rynkor på pannan har blivit lite mindre synliga när jag spänner pannan. Något som jag inte vet om det hänger ihop med fastare hy eller andra livsvanor är att jsg tycker att min haka är mer definierad, kan bero på massage, att sitta i en position med masken eller så har hyn blivit mer fast och mindre svullen. Jag har iallafall under provperioden sett att min käklinje och haka har blivit mer definierad. Detta såg jag även för 2-3 veckor sedan. Jag tycker även att jag har märkt en väldigt minimal skillnad i hudstruktur, lite mindre "kornig" och subtilt lite mer slät. Annars är det främst fastheten som jag har fått som resultat av denna produkt. Precis i början av provperioden hade jag ett litet mer envist utbrott av finnar runt mun/haka samt näsryggen och har haft det under provperioden också men tycker att de har gått ned och läkt väldigt fint på vissa ställen. Skulle dock inte säga att jag sett någon större skillnad kring det pga masken. Möjligtvis att den har reducerat lite akneärr som jag hade runt munnen sen innan då jag upplever hyn runt munnen slätare. Jag ska fortsätta använda denna dagligen för att se om jag ser någon ytterligare förändring och så uppdaterar jag denna recension. Om du vill minimera fina linjer få lite slätare pch fastare hy så tror jag att du kommer tycka om denna produkt! Vet inte om jag hade lagt 4K på denna mask men om den fortsätter reducera fina linjer och ökar fastheten i hyn så är det definitivt något jag hade tyckt var värt. Har varit i spåren att börja med Botox men nu tycker jag ändå att hyn känns väldigt spänst så vill ge denna ett go då det känns som ett säkrare och skonsammare alternativ. Denna produkt är verkligen ingen quickfix och det krävs lite tålamod och resultaten beror lite på användaren.
    1 produkt i inlägget Tålamod krävs!
    127 visningar
  • Jessika

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 7 månader
    Betyg: 3 av 5
    Verifierad testare

    Bra kräm för kalla årstiden

    Jag har fått turen att få denna produkt hemskickad som #lykoinflutester via #larocheposay Jag har tidigare själv köpt denna produkt då jag fått den rekommenderad pga min torra hy. Jag har atopiskt eksem och senaste året har jag fått partier av eksem på ögonlocket/brynbenet som är envisa. Därför har jag använt denna kräm främst på dem och även mina torra armbågar. Då jag tidigare använt denna för länge sen och inte fastnat så var det kul att få göra ett ordentligt test igen. Produkten är väldigt dryg och man behöver väldigt lite produkt så jag tycker att produkten är väldigt prisvärd. Konsistensen av produkten är något som jag har lite svårt med och vid tidigare köp har reagerat på, den är väldigt tjock och tar lite tid att blanda in i hyn. Det tar ett tag innan den vita krämen blandas in och inte syns på hyn. Den blir väldigt fet när den har sjunkit in. Så därför är denna kräm något jag främst skulle använda på natten eller när jag har väldigt extremt torra partier eller använda väldigt lite produkt på dagen. Det positiva jag har upplevt med denna produkt är att den är väldigt lugnande för mina eksem och hjälper till att minska ”flagnandet” och rodnaden . Jag har använt denna kräm lite sporadiskt för att bedöma skillnaden den gör och har upplevt att efter 1-2 dagar konsekutivt användade (morgon och kväll) på mina brynben/ögonlock så är eksemen i princip omärkbara. Dock pga min huddiagnos så krävs det väldigt lite för att de ska blossa upp t.ex användade av smink. Så denna produkt är inget som jag har upplevt som en mirakel produkt mot just ekem men absolut en räddare i nöden för torr hy under vinterhalvåret. Denna produkt är en väldigt bra produkt att ha hemma och använda vid behov speciellt nu under kallare säsongen. Jag tycker att denna produkt är reparerande och funkar utmärkt för torr hy men det som drar ned betyget för mig är konsistensen då jag tycket den är lite svårabsorberad/utblandad. Men det är absolut en produkt jag kommer ha hemma då den är väldigt dryg och räcker länge samt är nödvändig vid de tillfällen man har extremt torra partier.
    1 produkt i inlägget Bra kräm för kalla årstiden
    2017 visningar
    • Kommentaren lades 7 månader
      fina du❤️❤️
      1 gillar
  • Jessika

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 7 månader
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad testare

    Återfuktad utan kladdig känsla!

    Som #lykoinflutester har jag fått testa denna lotion från #cerave Jag har tidigare testat några få produkter från cerave men inget som har märkbart stått ut eller hamnat i min hudrutin som en go to, så var väldigt roligt att få testa denna för att utforska vad märket har att erbjuda. Jag har en väldigt känslig hy med torra partier på armbågar, och torra partier i ansiktet runt ögonen, på pannan och hakan. Dessutom blir jag ganska lätt flottig runt näsan men torr på näsryggen så återfuktning är 95% av min hudvårdsrutin. Använder vanligtvis mycket produkter som innehåller hylauron syra då min hy mår bäst av det. Under tiden jag har testat produkten har jag främst använt den på mitt ansikte som dagkräm men även på kroppen. Första intrycket av förpackningen var inget märkbart, men gillade verkligen pumpen och produkten var lätt att dispensera ut utan skvätt. Själva produkten var väldigt lätt och tunnare än krämerna jag brukar använda till ansiktet men det är pga att denna är lotion och jag brukar använda creme. Jag gillar verkligen hur lätt den känns på huden men det märks att den återfuktar då jag inte upplevt någon stramhet i ansiktet trots den lätta och icke kladdiga konsistensen. Den ger ett fräscht intryck av återfuktad hy men inget speciellt glow. Produkten lägger sig jättefint på hyn och passar kanon under smink, nästan att min bas sitter bättre än tidigare dagkräm jag använt och jag upplever att behovet för nedmattning av glansiga partier har minskat i jämförelse med tidigare krämer. På kroppen är denna lotion perfekt om du är som mig och ogillar känslan av att ha tunga krämer som ger en flottig och ofräsch känsla. Jag brukar enbart smörja in kroppen på de partier som är märkbart torra pga detta. Men nu då jag gillar konsistensen på hyn och den absorberas fort så känns det som att jag har hittat en go to kroppskräm men även dagkräm. Det enda negativa jag kan komma på om denna produkt är att den ger en lätt återfuktning, så den behöver kombineras med en tyngre/fetare kräm för att mina torraste partier inte ska torka ut under dagen. Så sammanfattningsvis är denna produkt som skräddarsydd för er som har känslig och mycket torr hy men som ogillar känslan av kladdighet. Det bästa med denna produkten är verkligen hur den har så lätt och behaglig konsistens.
    1 produkt i inlägget Återfuktad utan kladdig känsla!
    895 visningar
  • Jessika

    har laddat upp en ny profilbild
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 8 månader
    23 visningar
  • Jessika

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 10 månader
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad testare

    Produkten jag inte visste att jag behövde

    Jag har fått äran att testa denna produkt från #silkn i mitt uppdrag som #lykoinflutester Vill börja denna recension med att berätta lite om mina läppar och hur de är annars. Jag har ganska smal överläpp som är ganska utbuktad utan större volym på sidorna. Sen har jag väldigt liten mun och snäv käke. Jag har även ganska nedåtgående mungipor som kan ge ett väldigt surt intryck i vilande tillstånd. Jag har aldrig tidigare gjort lipfillers och jag använder inte mycket vårdande produkter så som läppbalsam till läpparna. På vintern kan läpparna bli rätt torra och då använder jag läpprodukter men annars brukar jag enbart fukta dem med vanlig dagkräm som kommer runt området. Så jag kan ha i omgångar lite torra läppar mitt på läppen som inte märks av så mycket. Nu till själva produkten: Själva produkten kom i en svart kartong som gav ett lyxigt intryck. Manualen var lätt att följa och produkten i sig var väldigt lätt men kändes inte smäckig. Produkten kommer med ett silikonmunstycke som jag upplevde väldigt påfrestande att få på plats då jag fick trycka och trycka och lirka för att få den på plats. Samma gällde när jag skulle ta bort den. Det ger tyvärr ett minus då jag sällan tog av den när jag rengjorde pga jag upplevde det tidskrävande och bökigt. Knappen med inställningarna upplevde jag extremt känslig och kom åt den av misstag vid flera tilfällen vilket gjorde att programmet bytte mitt i allt och man fick försöka ha koll på tiden själv. Detta och att jag hade svårt att montera isär den drar tyvärr av en stjärna på betyget. Till själva resultatet och användandet av produkten: Jag har testat denna produkt i nästan exakt 4 veckor och använt den nästan varje dag. Har missat att använda den vid några tillfällen men högst med 2 dagar emellan. Jag har främst använt första settingen som ska ge fylliga läppar och reducera fina linjer. Första veckan använde jag mest andra inställningen som ska förbättra färgen på läpparna. I början var det lite jobbigt att bita på munstycket så höll den med handen men sen hittade jag ett sätt att ha den i munnen som var relativt bekvämt och fungerade för mig. Jag gillar att den hade en inbyggd timer vilket underlättande om man ville göra andra saker samtidigt. Efter redan 4-5 dagar upplevde jag att mina läppar såg mindre bleka ut och såg mjukare ut samt att de hade fått lite mer volym samt att de upplevdes mer återfuktade. Under de senaste två veckorna har mina läppar var lite torrare än vad de var de första två men inget extremt. Jag tror inte att det är denna produkt utan att jag har bytt till en lättare dagkräm som inte återfuktat lika mycket. Men värt att notera ändå. Jag ska fortsätta använda denna produkt i samband med att jag använder läppbalsam. Nu när jag jämför före bilderna med mina läppar idag så ser jag väldigt stor skillnad på volymen på överläppen samt att jag upplever att mina mungipor ser mindre sura ut även vid vilande uttryck. Fina linjer runt läpparna/mungiporna är inget som jag såg någon större skillnad på efter 1-2 veckors användning utan nu först efter 4 veckor så jag tror att om jag fortsätter använda produkten så kommer jag säkert se ännu bättre resultat. Det är svårt att utvärdera mina bilder helt korrekt då bilderna är tagna i lite olika ljus och kan bero på uttryck i ansiktet men tycker ändå det syns att överläppen har fått mer volym på sidorna men även på höjden lite. Det jag själv märker i spegeln är att mina läppar ser mer levande ut och friska med lite mer rosig färg än annars! Förvånansvärt bra resultat som ger naturligt fylliga läppar! Var skeptisk i början om denna produkt skulle leverera det den lovade men det fick jag snabbt motbevisat då den faktiskt ger resultat! Kan rekommendera denna om man vill ha lite mer färg och volym på läpparna men inte använda fillers! Är det extrem volymskillnad man får? Nej, men man får den bästa versionen av sina egna läppar och produkten är lätt att föra in i sin natt eller morgonrutin. Är ändå imponerad över mångsidigheten av denna produkt och priset är den värd. Vill jag testa fler produkter från Silkn? Absolut! Är väldigt nyfiken på att testa Silkn’ ansiktsmask då jag verkligen har fått ett förtroende för deras produkter.
    1 produkt i inlägget Produkten jag inte visste att jag behövde
    588 visningar