Kajsa Elise Catrine

Medarbetare pÄ Lyko
  • AnvĂ€ndarens roll: Medarbetare pĂ„ Lyko.InlĂ€gget skapades 1 mĂ„nad

    VĂ€ldigt lite DHA-doftđŸ„„đŸŒŽ

    I en perfekt vĂ€rld hade man applicerat sin BUS och vĂ€ntat de timmar man ska vĂ€nta och sedan uppenbarat sig för vĂ€rlden solbrĂ€nd och klar, utan spĂ„r av unken brun utan sol-doft kvar. Men sĂ„ funkar det ju inte! đŸ€·â€â™€ïžJag lĂ€mnar ofta huset innan jag spolat bort produkten och Ă„ngrar mig sen för att det kĂ€nns som DHA-doften förföljer en. Det slipper du hĂ€r! Rebecca Stellas BUS doftar kokos och har en brun guidefĂ€rg som Ă€r fin direkt frĂ„n applicering. Du ser exakt vad du gör och kĂ€nner dig frĂ€sch direkt, inte först om nĂ„gra timmar. För referens: PĂ„ bilden har jag tvĂ„ lager (se tummens insida för min mer naturliga hudton). Lite synd att korken Ă€r vit. Den blir missfĂ€rgad av produkten och förvaras bĂ€st bakom skĂ„psdörrar dĂ€refter🎹
    1 produkt i inlĂ€gget VĂ€ldigt lite DHA-doftđŸ„„đŸŒŽ
    53 visningar
  • AnvĂ€ndarens roll: Medarbetare pĂ„ Lyko.InlĂ€gget skapades 1 mĂ„nad

    9/10đŸ’†â€â™€ïžKommer köpa igen!

    JĂ€ttestor skillnad pĂ„ bara nĂ„gra sekunderđŸ’ȘKul med ett blött torrschampo! Jag har aldrig testat förut men gillar att jag slipper stĂ„ i ett stort, dammigt moln☁ ✹Fördelar✹JĂ€ttegod doft (ganska varm, mysig), ger verkligen renhetskĂ€nsla utan att hĂ„ret blir strĂ€vt och trassligt, vilket gör att det passar dig med fint/tunt hĂ„r! HĂ„ret blir heller inte vitt/grĂ„tt som med vissa torrschampon. 😬Nackdelar😬Blir en del smĂ„ vita flĂ€ckar pĂ„ golvet om du missar. Som tur Ă€r gĂ„r de att torka bort med bara papper och lite vatten. Tar en sekund extra. 💡AnvĂ€ndningstips💡Var noga med att spreja pĂ„ avstĂ„nd, annars fĂ„r du en blöt flĂ€ck som Ă€r för koncentrerad. NĂ€r den torkar blir det grĂ„tt! Till skillnad frĂ„n vanliga torrschampon blir det bĂ€st och du borstar ut direkt, du behöver inte vĂ€nta till det absorberat oljan.
    1 produkt i inlĂ€gget 9/10đŸ’†â€â™€ïžKommer köpa igen!
    58 visningar
  • Kajsa Elise Catrine

    har recenserat en produkt
    AnvÀndarens roll: Medarbetare pÄ Lyko.InlÀgget skapades 2 Är
    Betyg: 5 av 5

    Mvh, en nyfrÀlst

    Okej, förbered er pĂ„ lĂ„nglĂ€sning! Jag har pĂ„ riktigt aldrig hittat hĂ„rvĂ„rd som funkar sĂ„ hĂ€r bra för min hĂ„rtyp. ALDRIG sĂ€ger jag! DĂ€rför har jag mycket att sĂ€ga! Bara för att förklara hur sjukt detta Ă€r vill jag först och frĂ€mst bara klargöra detta: jag har inte klippt mig pĂ„ över ett Ă„r (I know, fy skam!), sĂ„ hĂ„ret Ă€r inte i topptrim direkt. Dessutom Ă€r jag egentligen inte intresserad av hĂ„rvĂ„rd. Jag tycker det Ă€r det tristaste inom skönhet tbh! OCH, inte ens nĂ€r hĂ„ret Ă€r nyklippt lyckas jag normalt tygla friss med annat Ă€n hĂ„spray. Tycker jag testat allt! Har liksom tĂ€nkt “aja, jag har vĂ€l kass hĂ„rkvalitet dĂ„â€, men egentligen visade det sig att jag bara aldrig hittat rĂ€tt. Första gĂ„ngen jag testade XLs fuktserie gick sĂ„hĂ€r: jag sköljde ur schampot och tĂ€nkte “hmm, blev det ens rent nu?” för det kĂ€ndes sĂ„ JÄKLA lent, typ som att man just haft i olja. Fortsatte rutinen, klev ur duschen och lĂ€t torka. NĂ€r jag sedan tittar mig i spegeln blir jag stĂ€lld. Okej, wow. HĂ„ret ser inte bara jĂ€tterent ut, utan ocksĂ„ sĂ„ löjligt glansigt och mjuuukt. Skeptiker som man Ă€r fortsĂ€tter min inre dialog: “aja, kanske bara Ă€r en bra hĂ„rdag, vi fĂ„r vĂ€l se”. Och se fick jag! Nu har jag testat XL ett tag och slĂ„s av att hĂ„ret sjukt nog bara kĂ€nns bĂ€ttre och bĂ€ttre, friskare och friskare. Glansen Ă€r uppskruvad till 1000% och lenhetsbarometern slĂ„r i taket! Det ser nyklippt ut, trots att jag misskött det af!? (Okej fine, lite frissighet gĂ„r att se om man kisar, men det Ă€r mitt eget fel). KĂ€nner mig som en sĂ„dan dĂ€r Tiktok-tjej som ba "jag har en hĂ„rvĂ„rdsrutin med 1 miljon steg för 1 miljon kronor" – fast dessa produkter Ă„stadkommer samma effekt med bara schampo och balsam. Jag fattar att det lĂ„ter som jag överdriver nu, men jag gör verkligen inte det?! Rekommenderar starkt till alla som har fuktfattigt, “fint” hĂ„r och letar efter nĂ„got prisvĂ€rt! SĂ„ hĂ€r bra effekt har jag inte ens fĂ„tt av Olaplex megahajpade produkter (förlĂ„t, jag vet att jag hĂ€dar), vilket ju Ă€r helt galet, men sant! Du vet nĂ€r man lĂ€st en bok och önskar man kunde fĂ„ glömma bort den sĂ„ man kan fĂ„ uppleva lyckan av att upptĂ€cka den igen? SĂ„ kĂ€nner jag för XLs hĂ„rvĂ„rd. Plötsligt vill jag bry mig om hur mitt hĂ„r ser ut! Det Ă€r endast dessa galna produkters förtjĂ€nst!
    1 produkt i inlÀgget Mvh, en nyfrÀlst
    7415 visningar
    • Kommentaren lades 1 Ă„r
      Ditt hĂ„r Ă€r jĂ€ttefint 😊
      1 gillar
  • Kajsa Elise Catrine

    har recenserat en produkt
    AnvÀndarens roll: Medarbetare pÄ Lyko.InlÀgget skapades 2 Är
    Betyg: 5 av 5

    För alla "lÀtta baser-tjejer"!

    För mig Ă€r det hĂ€r en sĂ„dan dĂ€r produkt som Ă€r sĂ„ grym att den Ă€r SVÅR att recensera, helt enkellt eftersom den Ă€r bra pĂ„ allt. Finishen Ă€r naturlig, den jĂ€mnar ut hudtonen som ett AI-filter och kĂ€nslan Ă€r felfri. Jag glömmer att jag har den pĂ„ mig (nej, det Ă€r inte en överdrift). Jag anvĂ€nder den ibland bara för sig sjĂ€lv pĂ„ en lat dag eller tillsammans med rouge, bronzer och highlighter om jag kĂ€nner för det. Oavsett ser den sÄÄ felfri ut OCH min hud mĂ„r bra under! Nu rĂ„kar nyansen Fair va perfet för min hudton, men skulle jag kritisera produkten kan man ju absolut kĂ€nna att fler nyanser önskas? I övrigt bra att veta Ă€r att Fair Ă€r överlĂ€gset ljusast och nĂ€sta nyans, Light, ordentligt mörkare. Just ja, en sista bra grej: Den blir förhĂ„llandevis okladdig pĂ„ huden jĂ€mfört med mĂ„nga andra CC- och BB-alternativ jag testat! Den sitter dĂ€rför ocksĂ„ superbra.
    1 produkt i inlÀgget För alla "lÀtta baser-tjejer"!
    2681 visningar
  • Kajsa Elise Catrine

    har recenserat en produkt
    AnvÀndarens roll: Medarbetare pÄ Lyko.InlÀgget skapades 3 Är
    Betyg: 4 av 5

    En riktig banger för torr hud!

    En fluffig foam som innehĂ„ller macadamianötsolja? Kan det bli bĂ€ttre?! Om du gĂ„r och stör dig pĂ„ hur torr din hud kĂ€nns pĂ„ vintern (typ att det kĂ€nns som att den liksom stramar lite efter att du tvĂ„lat in dig) Ă€r ett hett tips att byta till denna i nĂ„gra veckor! NĂ€r jag sköljer bort den frĂ„n kroppen sĂ„ kĂ€nns huden len och Ă„terfuktad. En bonus Ă€r att produkten inte heller gör huden sĂ„dĂ€r klibbig och "fet" som vissa oljebaserade produkter kan. Nej, huden kĂ€nns bara len! 💖 Älskar ocksĂ„ doften pĂ„ denna serie. Lykos bĂ€sta doftsĂ€ttning hitills, om ni frĂ„gar mig! Den doftar ganska mycket, men det lĂ€gger sig relativt snabbt vilket fĂ„r mig att tro att den kan funka ocksĂ„ för parfymkĂ€nsliga. Bra att veta Ă€r att det kĂ€nns som att du behöver anvĂ€nda ganska mycket produkt, eftersom skummet Ă€r vĂ€ldigt tunnt och fint. Det rĂ€cker dock betydligt lĂ€ngre Ă€n vad du tror! Testa först typ tvĂ„ pump och ta mer vid behov đŸ„°
    1 produkt i inlÀgget En riktig banger för torr hud!
    461 visningar
  • Kajsa Elise Catrine

    har recenserat en produkt
    AnvÀndarens roll: Medarbetare pÄ Lyko.InlÀgget skapades 3 Är
    Betyg: 5 av 5

    Ny favoritskrubb!

    Har testat alla Lykos (nu tre) bodyscrubs och detta Ă€r min nya favorit! Den doftar klart bĂ€st av dem, och Ă€ven aningen mer. Det Ă€r en vĂ€ldigt trevlig blommig, men samtidigt snĂ€ll doft! 🌾 ÄLSKAR ocksĂ„ att dessa scrubs peelar bĂ„de kemiskt och mekaniskt. Sockerkornen Ă€r rĂ€tt stora jĂ€mfört med liknande varianter jag anvĂ€nt, men de Ă€r trots det vĂ€ldigt snĂ€lla. Du slipper liksom det dĂ€r rivandet i huden som typ bara fĂ„r det att svida! Det Ă€r dock absolut inte en mjĂ€kig produkt, utan jag tycker verkligen den gör jobbet - sĂ€kert tack vare att den ocksĂ„ innehĂ„ller AHA-syra! Sist men inte minst mĂ„ste jag ocksĂ„ nĂ€mna oljan som scrubben innehĂ„ller! Det gör att du fĂ„r en ganska Ă„terfuktad, mjuk kĂ€nsla pĂ„ huden redan innan du kliver ur dischen. Du slipper alltsĂ„ den dĂ€r lilla "shit, var Ă€r min body lotion, jag mĂ„ste smörja nu, nu, nu" som du kan fĂ„ av mindre Ă„terfuktande bodyscrubs. Detta Ă€r en egenskap jag först upptĂ€ckte hos betydligt dyrare varianter, och blev jĂ€tteglad nĂ€r jag insĂ„g ocksĂ„ fanns i dessa prisvĂ€rda pĂ€rlor! đŸŒșRekommenderar starkt!
    1 produkt i inlÀgget Ny favoritskrubb!
    647 visningar
  • Kajsa Elise Catrine

    har recenserat en produkt
    AnvÀndarens roll: Medarbetare pÄ Lyko.InlÀgget skapades 4 Är
    Betyg: 5 av 5

    Drag i denna!

    Har testat en hel del BUS-produkter vid det hĂ€r laget, bland annat har jag provat en gelkrĂ€m frĂ„n Sensai, BUS-droppar och en mist frĂ„n By Lyko samt en lotion frĂ„n Maria Åkerberg. Hittills tycker jag att det Ă€r överlĂ€gset mest drag i den hĂ€r frĂ„n Tanrevel. Vill du ha en djup "brĂ€nna" som Ă€r jĂ€mförbar med tvĂ„ veckor pĂ„ en beach i Spanien, dĂ„ Ă€r det Tavrevel PRO du ska satsa pĂ„. Den Ă€r ocksĂ„ extremt enkel att anvĂ€nda och ovĂ€ntat dryg. Har haft den ett bra tag nu och har mĂ€ngder av produkt kvar. Den ger ocksĂ„ den mest naturliga nyans jag hittills varit med om - fĂ€rgen Ă€r vĂ€ldigt sĂ„dĂ€r icke orange, utan djupare, mer brun. Det kan dock va bra att veta att du bör gĂ„ ganska lugnt ut de första gĂ„ngerna, för att inte rĂ„ka fĂ„ ett lite vĂ€l intensivt resultat. Tat lugnt innan du fĂ„tt in knycken! HĂ„ll den lĂ„ngt ifrĂ„n ansiktet för sĂ€kerhets skull. Jag anvĂ€nder den kanske en eller max tvĂ„ gĂ„nger i veckan för att upprĂ€tthĂ„lla resultatet. Är du nervös kring att fĂ„ för intensiva resultat sĂ„ Ă€r mitt tips Lykos egna face mist-BUS. Den kan du spraya lite med varje dag, bĂ„de under och över sminket. Ger mer ett djupt glow, snarare Ă€n en intensiv "brĂ€nna"! Se den som en instegsport till tyngre grejer (sĂ„ som denna frĂ„n Tanrevel).
    1 produkt i inlÀgget Drag i denna!
    2705 visningar
  • Kajsa Elise Catrine

    har recenserat en produkt
    AnvÀndarens roll: Medarbetare pÄ Lyko.InlÀgget skapades 4 Är
    Betyg: 3 av 5

    Kommer absolut köpa igen!

    Tog hem dessa till min sambo och det första han sĂ€ger Ă€r "Oj, de hĂ€r kĂ€nns dyra!". Det Ă€r ju lite roligt med tanke pĂ„ att de kostar, typ, ingenting om man tĂ€nker hur mycket man fĂ„r för pengarna. 2x1000 ml för under 500 ju! HĂ„ller dock med honom om att kĂ€nslan av produkterna Ă€r klart lyxig. Designen Ă€r stilren, utan att vara trĂ„kig och flaskorna Ă€r rejĂ€la och kĂ€nns pĂ„kostade. I övrigt verkar de rĂ€cka en evighet. Han anvĂ€nder de för bĂ„de hĂ„r och skĂ€gg (ja, det ska man ju inte men det gör han) och jag kan vĂ€l erkĂ€nna att jag ocksĂ„ Ă€r dĂ€r och nallar lite. ÄndĂ„ verkar de vara nĂ€stan lika fulla som de va nĂ€r de flyttade in i vĂ„r dusch. SĂ„ till huruvida de pĂ„verkar hĂ„rbotten och kan hjĂ€lpa till med hĂ„rbottenproblem - det Ă€r lite svĂ„rare att avgöra sĂ„ hĂ€r med blotta ögat, men det jag kan sĂ€ga Ă€r att magkĂ€nslan Ă€r bra och sambon hĂ„ller med. Den dĂ€r kliande kĂ€nslan man kan fĂ„ efter att ha trĂ€nat, svettats, duschat, stylat och haft mössa till fördĂ€rvet dĂ€mpas helt klart. Tror absolut att sambon kommer vilja köpa dessa igen, sĂ€rskilt med tanke pĂ„ detta pris i jĂ€mförelse med andra hĂ„rbotteninriktade schampon och balsam! Sist men inte minst: vĂ€ldigt bra att de kommer med pump. Det Ă€r en sĂ„n dĂ€r grej som man inte tĂ€nker pĂ„ hur bra det Ă€r, för ens man anvĂ€nder produkter utan pump igen och upptĂ€cker hur irri man blir!
    1 produkt i inlÀgget Kommer absolut köpa igen!
    6479 visningar
  • Kajsa Elise Catrine

    har recenserat en produkt
    AnvÀndarens roll: Medarbetare pÄ Lyko.InlÀgget skapades 4 Är
    Betyg: 4 av 5

    Mycket bra BUS-droppar med naturligt resultat!

    Denna Brun utan sol Àr mitt tips till alla som vill fuska sig till lite bÀttre brÀnna eller bara behÄlla glowet pÄ vinterhalvÄret, men som inte vill ha ytterligare en krÀm som man mÄste smörja sig med. De hÀr dropparna blandar du ihop med din vanliga ansiktskrÀm. Resultatet blir dÄ vÀldigt naturligt! Jag anvÀnder ungefÀr tvÄ droppar och det rÀcker dÄ för att smörja ansikte, hals och över nyckelbenen (smörjer sÄ lÄngt ned för att det inte ska bli nÄgon skarp kant). Du kan sÀkert anvÀnda fler droppar beroende pÄ din naturliga fÀrg. SjÀlv Àr jag relativt blek. SÄ fort fÀrgen börjar blekna applicerar jag en gÄng till, ungefÀr var tredje dag. Det som Àr bra med denna Àr att det Àr vÀldigt enkelt att anpassa hur intensivt resultat du vil ha. Du tar helt enkelt bara fler droppar. Det som Àr lite segt Àr vÀl att du först mÄste stÄ och mixa din ansiktskrÀm med BUSet. Det Àr betydligt kladdigare Àn en BUS-mist till exempel (typ den frÄn Lyko som jag ocksÄ testat). Fördelen med denna, i jÀmförelse med misten, Àr att jag tycker den stör min hy mindre nÀr jag börjar anvÀnda den - sÀkerligen eftersom basen i BUSet Àr min vanliga ansiktskrÀm!
    1 produkt i inlÀgget Mycket bra BUS-droppar med naturligt resultat!
    777 visningar
  • Kajsa Elise Catrine

    har recenserat en produkt
    AnvÀndarens roll: Medarbetare pÄ Lyko.InlÀgget skapades 4 Är
    Betyg: 4 av 5

    VĂ€ldigt fint, naturligt resultat

    Testat denna BUS-mist i ungefÀr en vecka nu och gillar den skarpt! Det som gör den sÄ bra Àr att den Àr vÀldigt enkel. Jag var i början nervös för att den skulle fÀrga till exempel bebishÄret precis vid hÄrlinjen, om misten rÄkade nÄ dit (alltsÄ att det skulle vara svÄrt att kontrollera vart den lÀgger sig). Det var dock inte alls ett problem! Jag höll misten en bit frÄn ansiktet och sprayade överallt pÄ bÄda sidor av ansiktet och lÀngs halsen. Till skillnad frÄn BUS i lotion- eller gel-format Àr den ocksÄ enklare att fÄ jÀmn. Inga skarpa kanter uppstÄr. Ett annat stort plus Àr att det inte blir nÄ kladd pÄ hÀnderna. FÀrgen Àr Àven vÀldigt naturlig tycker jag! Dock ganska svag. Om du vill ha ett djup "brÀnna" kan du behöva anvÀnda mer eller oftare. Jag som bara vill se lite solkysst ut dÀremot tycker att det rÀcker bra med att applicera typ tvÄ gÄnger i veckan för att upprÀtthÄlla resultatet. Skulle absolut kunna köpa igen och aaabsolut för det priset! Rakt igenom bra produkt!
    1 produkt i inlÀgget VÀldigt fint, naturligt resultat
    747 visningar