Suss76

  • Suss76

    har recenserat en produkt
    InlÀgget skapades 7 mÄnader
    Betyg: 2 av 5
    Verifierad köpare

    FörvÄnad

    Har hört sÄ mycket om att denna ska vara sÄ otroligt bra men jag fÄr dÄlig hy av den. Vet inte varför. Huden reagerar genom att bli vÀldigt rödaktig pÄ olika stÀllen i hela ansiktet med en del plitor och finnar. Vad gör jag för fel? Jag kanske har sprayat alldeles för mycket?
    1 produkt i inlÀgget FörvÄnad
    6216 visningar
    • AnvĂ€ndarens roll: Farmaceut pĂ„ Lyko.Kommentaren lades 7 mĂ„nader
      Hej Suss76😊 Tack för att du delar med dig av din upplevelseđŸ€ Huden reagerar olika pĂ„ olika produkter, och det Ă€r helt normalt att en produkt som fungerar bra för mĂ„nga kan kĂ€nnas annorlunda för just dig dĂ„ allas hud Ă€r unik. Det kan vara sĂ„ att huden behöver tid att vĂ€nja sig, eller att produkten anvĂ€nds för ofta eller i för stor mĂ€ngd. Prova gĂ€rna att anvĂ€nda den mer sparsamt pĂ„ ett litet omrĂ„de först och se om det blir bĂ€ttre. Om du fortfarande upplever rodnad eller irritation kan det vara bra att pausa dĂ„ det helt enkelt kan vara sĂ„ att din hud inte trivs med denna. Hoppas svaret kan vara till hjĂ€lp och att du har en superfin dag🍂
      2 gillar
  • Suss76

    har recenserat en produkt
    InlÀgget skapades 7 mÄnader
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad köpare

    Woooow produkt!!!

    AlltsĂ„, detta mĂ„ste vara den bĂ€sta tonern/essencen pĂ„ vĂ€rldsmarknaden. SĂ„ sjukt bra. Mjölkig konsistens och sĂ„ otroligt hĂ€rlig pĂ„ huden. FĂ„r sĂ„nt glow och lyster av denna. Dessutom maximalt Ă„terfuktande och lugnande för huden. FörbĂ€ttrade huden pĂ„ ett kick. Ganska dyr men med tanke pĂ„ allt den gör sĂ„ Ă€r det ett riktigt kap. Har aldrig upplevt nĂ„got liknande och kommer nog aldrig att göra. Skulle jag anmĂ€rka pĂ„ nĂ„got sĂ„ skulle det isf vara sjĂ€lva flaskan och etiketten. Den hade kunnat göras lite lyxigare tycker jag men innehĂ„llet Ă€r wow!! Rekommenderas starkt! Betyg 5/5✹✹✹✹✹
    1 produkt i inlÀgget Woooow produkt!!!
    2254 visningar
  • Suss76

    har recenserat en produkt
    InlÀgget skapades 8 mÄnader
    Betyg: 4 av 5

    Skönt serum

    Gllar hur den kÀnns pÄ huden i ansiktet men jag gillar inte doften alls. Alldeles för stark doft för mig och sen tycker jag inte att den doftar gott men anvÀnder den ÀndÄ ihop med den mörklila burken frÄn samma serie. Tycker att jag har börjat mÀrka skillnad pÄ min hud till det bÀttre. Huden kÀnns mjukare och mer uppstramad sÄ den verkar göra sitt jobb. Har anvÀnt serumet i ca 3 veckor. KrÀmen Àr fantastisk, doftar ljuvligt och kÀnns som silke pÄ huden. Kommer absolut att köpa krÀmen igen men vet inte om jag kommer köpa serumet igen pga doften.
    1 produkt i inlÀgget Skönt serum
    1156 visningar
  • InlĂ€gget skapades 10 mĂ„nader

    Venös insufficiens

    Hejsan, Jag har via vc fÄtt bekrÀftat att jag har venös insufficiens, och anvÀnder stödstrumpor mot detta. Det hjÀlper lite grann men pÄ eftermiddagarna fÄr jag ont i mitt vÀnstra ben (smalbenet och vaden). Ibland kan jag fÄ domningar i benen ocksÄ. Kan denna magnesium olja hjÀlpa mot min vÀrk i vÀnster benet?
    1 produkt i inlÀgget Venös insufficiens
    720 visningar
    • AnvĂ€ndarens roll: Farmaceut pĂ„ Lyko.Kommentaren lades 10 mĂ„nader
      Hej Suss76😊 Jag förstĂ„r đŸ€ Magnesiumolja kan ibland ge viss lindring vid muskelvĂ€rk eller kramp, eftersom magnesium kan hjĂ€lpa musklerna att slappna av sĂ„ det kan absolut vara vĂ€rt att prova. Den pĂ„verkar dĂ€remot inte sjĂ€lva venösa insufficiensen eller blodcirkulationen, sĂ„ den Ă€r frĂ€mst ett komplement till stödstrumporna. SĂ„ bra att du anvĂ€nder stödstrumpor đŸ‘đŸ» - fortsĂ€tt gĂ€rna göra det, andra tips som du sĂ€kert redan fĂ„tt Ă€r att ha benen i höglĂ€ge och se till att fĂ„ igĂ„ng cirkulationen med motion. Kontakta vĂ„rdcentralen om smĂ€rtan eller domningarna förvĂ€rras đŸ‘©đŸ»â€âš•ïž Hoppas mitt svar kan vara till hjĂ€lp! Ta vĂ€l hand om dig och jag önskar dig en superfin dag🌞
      1 gillar
  • InlĂ€gget skapades 10 mĂ„nader

    Rengöring?

    Hejsan, Min hudtyp Àr kombinerad/fetare i t-zonen. FÄr enstaka finnar i ansiktet ibland. Viken rengöring rekommenderar ni att anvÀnda ihop med just denna? :)
    1 produkt i inlÀgget Rengöring?
    1501 visningar
    • AnvĂ€ndarens roll: Farmaceut pĂ„ Lyko.Kommentaren lades 10 mĂ„nader
      Hej Suss76😊 Vad roligt att du hittat denna hĂ€rliga essence toner! HĂ€r kommer en rengöring frĂ„n samma mĂ€rke som hade passat din hudtyp lyko.com/sv/pyunkang-yul/pyunkang-yul-low-ph-pore-deep-cleansing-foam-100-ml đŸ©” Hoppas du ska trivas med kombinationen och att du har en fin dag🌞
      2 gillar
  • InlĂ€gget skapades 1 Ă„r

    Vad hÀnde?

    Testade denna för första gÄngen i kvÀll pÄ bomullsrondeller och sÄ avslutade jag med att hÀlla lite direkt pÄ hÀnderna och badda ansiktet lite pÄ det sÀttet ocksÄ. "Har kombinerad hudtyp", fet i t-zonen och ganska stora porer pÄ nÀsan och utmed kinderna. Men vad tusan hÀnde? Fick en lÀtt stickande kÀnsla i ansiktet direkt efter applicering som höll i sig i ca 15 min och efter nÄgon minut efter applicering fick jag röda utslag lite överallt i ansiktet (mest i pannan, under ögonen och intill nÀsan). SÄg lite rödflammig ut. Inget kliade men huden kÀndes vÀldigt stram och torr efterÄt (kÀndes nÀstan som ett mindre ansiktslyft i ansiktet). VÄgar jag anvÀnda denna igen?
    1 produkt i inlÀgget Vad hÀnde?
    2302 visningar
    • AnvĂ€ndarens roll: KundtjĂ€nst pĂ„ Lyko.Kommentaren lades 1 Ă„r
      Hejsan!😊 Det du beskriver lĂ„ter som en reaktion som huden inte riktigt gillade. Mandelic Acid Ă€r en mild AHA-syra, men kĂ€nslig eller obalanserad hud (Ă€ven kombinerad!) kan Ă€ndĂ„ reagera, sĂ€rskilt vid första anvĂ€ndning eller om huden Ă€r lite stressad. Att det sticker lĂ€tt kan vara normalt i början, men röda utslag och en stram, obehaglig kĂ€nsla Ă€r tydliga tecken pĂ„ att huden sĂ€ger ifrĂ„n. Att du dessutom testade bĂ„de med bomullsrondell och hĂ€nder samma gĂ„ng kan ha blivit lite mycket pĂ„ en gĂ„ng. Vi skulle rekommendera att du pausar anvĂ€ndningen just nu. Vill du ge den en ny chans lĂ€ngre fram, sĂ„ testa gĂ€rna sĂ„ hĂ€r: 🔾 AnvĂ€nd bara pĂ„ helt torr hud efter rengöring 🔾 Applicera med hĂ€nderna i ett tunt lager (skippa bomullsrondell!) 🔾 Börja med 1 gĂ„ng i veckan 🔾 Undvik andra aktiva ingredienser samma kvĂ€ll Om huden Ă€ndĂ„ reagerar igen, dĂ„ Ă€r det hĂ€r inte rĂ€tt produkt för dig đŸ€ Ha det bĂ€st!😊
  • InlĂ€gget skapades 1 Ă„r

    Skön krÀm men flagnar pÄ huden

    Vilken skön, mjuk kroppskrĂ€m men min hud flagnar dĂ„ jag smörjer in mig med den. NĂ„gon som vet varför jag flagnar sĂ„? Synd dĂ„ jag ju vill kunna anvĂ€nda upp den, Ă€ven om jag inte Ă€r jĂ€tteförtjust i sjĂ€lva doften pĂ„ den.😂
    1 produkt i inlÀgget Skön krÀm men flagnar pÄ huden
    952 visningar
    • AnvĂ€ndarens roll: KundtjĂ€nst pĂ„ Lyko.Kommentaren lades 1 Ă„r
      Hejsan! Åh, vad synd att du upplever flagning 🙈 Anledningen till de kan vara att den innehĂ„ller bivax, sheasmör och kakaosmör – vilket ger en tjock, nĂ€stan balm-liknande konsistens. Om den inte masseras in ordentligt eller appliceras pĂ„ fuktad hud, kan den "rulla" av i flagor i stĂ€llet för att absorberas. Prova att applicera pĂ„ lĂ€tt fuktad hud och smörj in noga. Du kanske inte behöver ta allt för mycket produkt 💗 Skulle de fortfarande flagna sĂ„ hjĂ€lper vi dig givetvis att hitta en ny 😍 Ha det bĂ€st!
      1 gillar
  • Suss76

    har recenserat en produkt
    InlÀgget skapades 1 Är
    Betyg: 3 av 5
    Verifierad köpare

    Ja, nja eller kanske?

    Doftar ganska gott men vĂ€ldigt riviga korn sĂ„ den river som bara den och sjĂ€lva burken Ă€r ganska trĂ„kig i förhĂ„llande till innehĂ„llet i den. DĂ€rav 3 stjĂ€rnor eller kanske 3+. 🌾🌾🌾🌾🌾
    1 produkt i inlÀgget Ja, nja eller kanske?
    774 visningar
  • InlĂ€gget skapades 1 Ă„r

    Anti-age aktiv?

    Är denna krĂ€m bra för mig som Ă€r 48 Ă„r och vill ha en krĂ€m som jobbar lite anti-aging? :)
    1 produkt i inlÀgget Anti-age aktiv?
    4603 visningar
    • AnvĂ€ndarens roll: KundtjĂ€nst pĂ„ Lyko.Kommentaren lades 1 Ă„r
      Hejsan Suss76! 😊 Kiehl’s Ultra Facial Cream Ă€r framför allt en Ă„terfuktande och barriĂ€rstĂ€rkande krĂ€m som passar alla hudtyper, inklusive torr och kĂ€nslig hud. Den jobbar med att balansera fuktnivĂ„n, mjukgöra huden och stĂ€rka mot yttre pĂ„frestningar, men den Ă€r inte specifikt framtagen som en anti-age-produkt đŸ€ Om du Ă€r osĂ€ker pĂ„ vilka produkter som passar dig och din hud, vill jag tipsa om vĂ„rt kostnadsfria hudtest via appen. Genom att fylla i information om din hud fĂ„r vĂ„ra experter möjlighet att skapa en hudvĂ„rdsrutin som Ă€r skrĂ€ddarsydd efter just dina behov. Det Ă€r ett enkelt sĂ€tt att fĂ„ personlig vĂ€gledning och hitta de bĂ€sta produkterna för dig. Du kommer direkt till testet via lĂ€nken: lyko.com/sv/beauty-scan đŸ«§ Ha det bĂ€st!
      1 gillar
  • InlĂ€gget skapades 1 Ă„r

    För torrt, skadat hÄr som Àr ganska grÄtt ocksÄ

    Funkar schampot och balsamet till skadat, torrt och grĂ„tt hĂ„r eller finns det bĂ€ttre alternativ? Jag Ă€r ute efter en silkeslen kĂ€nsla i hĂ„ret. Är 48 Ă„r gammal. :)
    1 produkt i inlÀgget För torrt, skadat hÄr som Àr ganska grÄtt ocksÄ
    1688 visningar
    • AnvĂ€ndarens roll: KundtjĂ€nst pĂ„ Lyko.Kommentaren lades 1 Ă„r
      Hejsan! ebastian Professional Dark Oil Lightweight Hair Package Ă€r absolut ett fint kit om du vill ha glans, följsamhet och en mjuk finish 💛 Det passar sĂ€rskilt bra för dig som vill att hĂ„ret ska kĂ€nnas silkeslent utan att tyngas ner. Men – det Ă€r inte det mest reparerande alternativet om hĂ„ret dessutom Ă€r skadat och vĂ€ldigt torrt. IstĂ€llet skulle jag dĂ„ rekommendera 👇 lyko.com/sv/wella-professionals/wella-professionals-ultimate-repair-duo-250200-ml Ha det bĂ€st ✹