Solveig

Lyko Creator
  • Solveig

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 1 vecka
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad köpare

    Fin födelsedagspresent!

    Beställde i måndags och hämtade den på posten idag - väldigt snabb leverans! Lite mindre Lovable än de tidigare, men mycket fint innehåll! Ser verkligen fram emot att testa UV-lampan - lite dumt att den bara fungerar med sitt eget märke och inte är universell (utifrån det jag har läst, har inte testat än), men det blir kul att prova i alla fall 💅 Läppmasken luktar jättegott - jag är precis slut på min Laneige Lip Mask, så det passar perfekt att prova Mario Badescus 😍 Blush-sticken har en otroligt fin färg, så den ser jag fram emot att testa! Läppstiftet och glansen är nog lite för mörka för mig, men jag ska prova dem - och det positiva är att få testa dem till det här priset! 💋💄 Kroppsoljan luktar supergott - kan inte sluta lukta på den 😍 Annars ser jag fram emot att testa både ögonmaskerna och Face Formula! Tror det får bli till helgen - jag fyller år i helgen, så det här var min födelsedagspresent till mig själv 🥰 (öppnade lite för tidigt 🤫) Väskan som följer med är lite konstig som många säger. Känner inte att den kan användas på något vettigt sätt. Jag försökte klippa av rosetten, och då blir den i alla fall lite mindre överväldigande - men fortfarande svårt att komma ner i väskan. Kommer nog inte använda den själv, men tror min 5-åriga dotter kommer älska den 💕 Kan absolut rekommenderas - och så är det ju så att inte alla paket passar alla, men den här gillade jag verkligen 🥰 #lykoreview
    1 produkt i inlägget Fin födelsedagspresent!
    4239 visningar
    • Användarens roll: Lyko Creator.Kommentaren lades 1 vecka
      Väskan låter som en fin present till en 5åring. Tack för tipset ❤️
      2 gillar
  • Solveig

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 2 veckor
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad köpare

    Fin!

    Mycket härlig fuktighetskräm – doftar gott, ger bra med fukt och sjunker snabbt in i huden. Verkar också lugnande på min hud, som lätt kan bli röd. Mycket nöjd. Jag har kombinerad hud med torrare kinder och lite fetare T-zon. Största minuset är att det inte är den billigaste krämen (men inte den dyraste heller), men jag har många andra bra fuktighetskrämer som är mycket billigare. Skulle nog gett högre betyg om priset var lägre. #lykoreview
    1 produkt i inlägget Fin!
    539 visningar
  • Solveig

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 2 veckor
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad köpare

    Helt okej

    Den här fungerar helt okej för mig. Jag har kombinerad hud och har den stående i duschen. Älskar rengöring med pumpflaska – så praktiskt i morgonrutinen, lätt att dosera och lite produkt går till spillo. Den är parfymfri, vilket jag personligen tycker är lite tråkigt, men många föredrar det. Tycker den lägger sig lite som en hinna på huden efter att den sköljts av, därför bara 4 stjärnor. Har också andra rengöringar som jag är mycket mer nöjd med, men skulle kunna överväga att köpa igen eftersom den är prisvärd och praktisk. #lykoreview
    1 produkt i inlägget Helt okej
    240 visningar
  • Solveig

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 2 veckor
    Betyg: 3 av 5
    Verifierad köpare

    Hård konsistens

    Jag har köpt hela rengöringsserien från Topz för att testa om den kan fungera för mig, men är nog inte helt övertygad. Jag har kombinerad hud och dubbelrengör huden på kvällen. Tidigare varit nöjd med Smuuti Sorbet Balm och House of Hur Cleansing Balm. Först och främst: Jag tycker denna är för hård i konsistensen. Det känns som konsistensen av kokosfett – helt stelnat, och jag upplever att jag måste gräva ut den från burken med spateln som följer med (plus för den). Svårt att dosera på grund av detta – du kan få mycket eller lite produkt beroende på hur mycket du gräver. När jag väl får ut produkten måste den masseras in i ansiktet, men jag tycker inte den löser upp sig ordentligt, inte ens i duschen, så jag trycker runt på en klump med ”kokosfett” som löser upp sig långsamt. Det är också lätt att tappa hela klumpen som grävts ut ner i avloppet medan jag försöker manövrera spateln ner i burken och stänga den igen. Den tar bort vattenfast mascara för mig, men det är kanske mest med hjälp av varmt vatten. När den tvättas av huden upplever jag en hinna kvar på huden, lite plastliknande. Den har ingen doft. Det kan vara positivt för vissa, men jag föredrar milda, fina dofter. Nej, den gör nog delar av sitt jobb och tar bort smink och solkräm, och eftersom jag använder vattenbaserad rengöring efteråt räddar det upp sig genom att jag får bort plasthinnan, så jag kommer att använda upp den, men det blir inget återköp även om den är prisvärd. #lykoreview
    1 produkt i inlägget Hård konsistens
    118 visningar
  • Solveig

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 2 veckor
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad köpare

    Mycket bra!

    Har använt detta schampo en bra stund nu och är mycket nöjd! Känner att det rengör hårbotten väl, tillför fukt och glans till håret, och är mycket prisvärt! Doftar också gott och ger ingen irritation i min hårbotten. Köpte en flaska på 1000 ml och den är mycket dryg i användning, men kommer nog att köpa en ny och fortsätta med denna även när flaskan är tom ☺️ #lykoreview
    1 produkt i inlägget Mycket bra!
    194 visningar
  • Solveig

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 3 veckor
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad köpare

    Fin värmeskydd

    Tycker den doftar gott, är enkel att fördela i håret och upplever att den ger bra skydd för håret, både mot värme och UV-strålning. Har använt den en del och varit nöjd, men tycker inte att den gör så mycket mer för håret när det gäller glans, så använder andra produkter när jag vill ha mer glans. #lykoreview
    1 produkt i inlägget Fin värmeskydd
    699 visningar
  • Solveig

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 3 veckor
    Betyg: 3 av 5

    Okej, men

    Fick denna i en Lovables, och har testat den under en period. Den fungerar okej om man följer bruksanvisningen – den måste appliceras på helt torr hud och gnuggas ut. Då känner man att den har små korn som ger en peelingeffekt, och den luktar helt okej. Upplever att den är mild och har bra effekt som peeling. Utmaningen är att så fort man tillsätter vatten börjar den lukta illamående kräk, och om man applicerar den i duschen när huden är våt är lukten väldigt intensiv. Då försvinner också de små kornen som ger peeling direkt, så peelingeffekten försvinner. Om man applicerar den på torr hud och bara tvättar av med vatten efteråt går det bra, men för mig som gillar att använda peeling i duschen känns detta ganska hopplöst. Ger den tre stjärnor eftersom den fungerar okej om man bara använder den på torr hud, men ingen favorit. Kommer använda upp den, men kommer nog inte köpa igen. #lykoreview
    1 produkt i inlägget Okej, men
    232 visningar
  • Solveig

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 3 veckor
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad köpare

    Bra!

    Det är svårt att ge dessa Lovables ett dåligt betyg, märker jag – man får ju testa otroligt många produkter till ett väldigt bra pris! Även om inte alla produkter är lika bra, ger jag paketet som helhet 5 🌟 eftersom det är så mycket värde i att testa så mycket spännande ❤️ Denna Lovables köpte jag för ett tag sedan, men ser att jag inte har skrivit en recension av den än. Fördelen är att jag nu har hunnit testa många produkter ❤️ Milk Hydro Grip Primer – gör sitt jobb, sminket sitter bra. Den är väldigt liten och tar slut snabbt. Men bra så länge den varar. Ole Henriksen Strengt Trainer – sammetslen fuktighetskräm. Vet inte om den är så magisk att den är värd priset, men den känns härlig på huden. Lite för liten för att se något resultat (jag har den i rese-toalettväskan). Powder Puff – väldigt fin, funkar bra, gör sitt jobb. The Inkey List Tripeptide Plumping Lip Balm är en ny favorit. Ger bra med fukt till läpparna, och jag upplever att läpparna blir lite mer plumpade på längre sikt. Maria Åkerberg Scalp Treatment – luktar gott, gör inte håret fett efter användning. Har nästan använt upp en flaska. Om den hjälper håret är jag osäker på, men den skadar i alla fall inte. Har fått mycket finare hår på sistone, men har också blivit bättre på att använda olja och andra produkter som skyddar håret, så jag tror det är en kombination ☺️ Försöker använda den varje dag, men glömmer det ofta 😅 Mixsoon Bean Essence – ingen favorit hos mig. Tycker att den "flagnar" mycket under hudvård och smink, allt som lades ovanpå bara flagnade av. Så jag kan kanske använda den som peeling, men inte som serum/essens. Gav ingen hudirritation, men känns lite "slemmig". Geek&Gorgeous A Game 5 Night Cream – den här gillar jag mycket, använder den på kvällen. Ger ingen irritation, fin konsistens, lätt att smörja ut. Har ökat från varannan kväll till nästan varje kväll, och huden tål den bra. Det är de produkter jag har hunnit testa hittills – men ser fram emot att testa resten 🤩 #lykoreview
    1 produkt i inlägget Bra!
    184 visningar
  • Solveig

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 3 veckor
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad köpare

    Underbar 🤩

    Jag var väldigt skeptisk till om den här färgen skulle bli för ljus för mig, och att den skulle bli lite "Barbie-rosa" – men blev frestad att prova eftersom jag har läst så mycket om den och den är så fin på andra 😍 Köpte 303 Rose Tendre, och det är en underbar rosa färg, inte "Barbie-rosa", utan lite mer dämpad rosa – väldigt fin! Gillade också konsistensen på läppstiftet och det kändes återfuktande på läpparna (inte som ett läppbalsam alltså, utan som ett vårdande läppstift). Hållbarheten är sådär – tål inte allt och måste appliceras igen, men känner att läppstift ofta inte tål så mycket innan det försvinner och de som tål mycket torkar ut läpparna väldigt mycket. Men allt som allt är jag nöjd med köpet – det har blivit en av mina favoriter 🥰 #lykoreview
    1 produkt i inlägget Underbar 🤩
    304 visningar
  • Solveig

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 3 veckor
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad köpare

    Mycket bra sommar-lovables!

    Nu är det kanske lite sent att skriva en recension – eftersom produkten redan är slutsåld – men jag fick den först idag och är väldigt nöjd! För det första – väldigt glad att det var något annat än ännu en necessär! Jag har så många necessärer nu att jag inte vet vart jag ska göra av dem 🙈 En strandväska var precis rätt! Skulle gärna se fler väskor än necessärer (om du frågar mig) – kunde också gärna bara ta med en enkel tygkasse ibland – inte alla lovables måste ha en necessär… Men nog om förpackningen – jag är ännu mer nöjd med innehållet! Ser att många reagerar på att det är mycket solkräm med, men i ett sommarpaket (eller strandväska) känns det väldigt naturligt. Det är tre solkrämer för ansiktet och två för kroppen, och för min del är det okej att ha tillräckligt med solkräm för sommaren. Det var en av huvudorsakerna till att jag köpte paketet – jag tänkte att det var ett rimligt sätt att få köpt bra solkräm på (plus mycket annat bonus). Jag använder solkräm året runt, men på sommaren blir det oftare touch-ups under dagen, och då är det guld att ha en solkräm i väskan(-orna). Så dessa ser jag fram emot att prova! Annars ser jag kanske mest fram emot att prova DeoDocs raklödder, Estelle & Thilds bodylotion (jag älskar doften av kokos, så denna passade mig väldigt bra!) och är väldigt nyfiken på Isadoras Glow-stick. Plus allt annat såklart, men det var de produkterna jag ser mest fram emot 🥰 Sol de Janeiro har jag lite relation till, och jag är ganska monogam när det gäller parfymer (håller mig oftast till en parfym åt gången), så denna tänker jag ge som en extragåva till min systerdotter som snart fyller år och har önskat sig dessa produkter i present. Ser också fram emot att testa UV-hårsprayerna – jag tycker ofta att hårspray som UV-skydd tar slut ganska snabbt, så det är bra med 2 👌 Absolut en bra Lovables – och jag är kanske lite glad att den redan är slutsåld, annars kunde jag lätt ha slutat med att köpa fler 🙊😅 #lykoreview
    1 produkt i inlägget Mycket bra sommar-lovables!
    661 visningar
    • Användarens roll: Lyko Creator.Kommentaren lades 3 veckor
      så bra lovable😍
      1 gillar