• Innlegget ble opprettet 1 år

    Er det normalt at det svir i huden etter rens med glycolic acid 7%

    glycolic acid 7 %? Det gir seg etter 5 min,men svir en god del rett etter.
    1 produkt i posten Er det normalt at det svir i huden etter rens med glycolic acid 7%
    2850 visninger
    • Brukerens rolle: Hudterapeut på Lyko.Kommentaren lades 1 år
      Hei Dina😊 Dette er et ansiktsvann med aktive ingredienser som ikke bør brukes som et rengjøringsprodukt. Glycolic Acid er en toner som skal brukes maksimalt 1 gang om dagen, på tørr hud etter rengjøring med en mild rens. Jeg anbefaler at du tilvenner produktet gradvis for å bygge opp hudens toleranse. Start gjerne med 2-3 kvelder i uken og øk deretter bruken med en ekstra kveld per uke 😊 Produkter med glykolsyre har en tendens til å "prikke" eller klø litt på huden den første tiden etter påføring, så dette er helt normalt og bør gi seg i løpet av den første timen 😊 Om du opplever ubehag, kraftig kløe eller irritasjon bør du stoppe bruken, da dette er et tegn på at huden din ikke tåler en så høy konsentrasjon av syren 👋 Ønsker deg en fin dag videre 🩷