Matilda

  • Inlägget skapades 4 år

    Nyanser?

    Hej! Kommer denna komma in i fler nyanser? Har för mig att det ska finnas 12 stycken? :)
    1 produkt i inlägget Nyanser?
    1691 visningar
    • Kommentaren lades 4 år
      Skulle vara super om ni fick in nyansen "porcelain" för väldigt ljus hud, verkar inte finnas någonstans i Sverige. :)
      1 gillar
  • Inlägget skapades 5 år

    Tillsammans med azelaic acid?

    Hej 🥰 Undrar om denna olja går att använda tillsammans med Finacea (aknekräm/läkemedel) på kvällen. Den innehåller 15% azelaic acid och är väldigt uttorkande så fet fuktkräm räcker inte alltid. Men denna har provitamin A eller? Går det att använda dem tillsammans då? Använder även BHA 2% toner från Paula's Choice ca 3 kvällar I veckan innan aknekrämen. Och använder jag oljan innan fuktkrämen isåfall? Har för mig att oljan ska vara sist för att låsa in fukten bättre men står tvärtom när jag scrollar bland tidigare frågor 😇 Tack!
    1 produkt i inlägget Tillsammans med azelaic acid?
    1929 visningar
    • Användarens roll: Lyko Creator.Kommentaren lades 5 år
      Hej Matilda 🌸 När det gäller läkemedel är det alltid bäst att fråga läkaren hur du kan kombinera. Jag förstår att du blir torr och vid tilltäppt hud rekommenderar TO främst att använda Squalane (oljelik) då inte alla som har akne klarar av vanlig olja och då innan deras Azelaic Acid Suspension vilket då eventuellt kan liknas vid din produkt dock är den starkare. Nu vet jag att läkemedel brukar rekommenderas att läggas först på huden och sen hudvård men du får höra efter hur du ska göra. Ha en fin dag 🌞 lyko.com/sv/the-ordinary/the-ordinary-100-plant-derived-squalane
  • Inlägget skapades 5 år

    Applicering

    Fick hem denna för några dagar sedan, använt 2 kvällar hittills. Men hur använder jag den egentligen??🤔 Håret blir ju jättekladdigt och fettigt trots att jag bara droppar i hårbotten, det rinner nästan liksom. Man kommer behöva tvätta håret varje dag ju. 💆🏻‍♀️ Den är väldigt odryg också, räcker inte långt med bara några droppar.. Och droppar jag i handen kommer knappt någon produkt i hårbotten eftersom den typ rinner av fingrarna. Hjälp!😅
    1 produkt i inlägget Applicering
    6458 visningar
    • Användarens roll: Lyko Creator.Kommentaren lades 5 år
      Tjolahopp Matilda 🤸‍♀️🌻* Lättast tycker jag är att droppa en liten mängd på varje finger topp 🖐 (på en hand), massera ihop fingertopparna på den andra handen och därefter masserar du hårbotten med cirkel rörelser med dina finger toppar, på så vis får du rätt mängd i hårbotten och en enkel applicerings tekning 🤩👏 Du kan behöva upprepa den metoden 2-3 gånger så hela hårbotten blir insmord 💖 Hoppas det går lättare för dig nu och ha en toppen fin dag 🌞🤸‍♀️
      1 gillar
  • Matilda

    har recenserat en produkt
    Inlägget skapades 5 år
    Betyg: 1 av 5
    Verifierad köpare

    Blev ingen skillnad (Graphite)

    Blev rekommenderad denna färginpackning i nyansen graphite av er på Lyko efter att ha skickat bilder på mitt hår och vilket utgångsläge jag hade. Var lite tveksam först till att köpa den gå jag inte hittade så många omdömen om produkten. Tyvärr är jag inte alls nöjd, blev ingen skillnad i håret trots att jag följde instruktionerna. Hade inpackningen i handdukstorkat hår och fick sitta 10-15 min. Den är väldigt odryg, trots att det är en stor tub gick det åt nästan 1/3 bara i en applicering (har ganska tunt hår, till mitten av ryggen i längd). Inpackningen är nästan genomskinlig när man gnuggar in den mellan händerna och i håret, inte så mycket pigment alls. Luktar inte så trevligt heller och håret kändes nästan lite strävt efteråt så fick lägga i extra balsam vilket inte ska behövas. :( Den får 1 stjärna eftersom den är vegansk och för att den inte fläckar ner i duschen heller, färgar inte av sig på kakel/fogar. Finns det någon annan färginpackning som skulle passa mig och som är mer pigmenterad? 😇
    1 produkt i inlägget Blev ingen skillnad (Graphite)
    3363 visningar
    • Användarens roll: Lyko Creator.Kommentaren lades 5 år
      Hejsan Matilda ✨ Såg din kommentar här nedanför men den fick du ju svar på via mail 💖 Det var jag som rådde dig till denna färginpackning, tråkigt att det inte gav någon skillnad 😏 Alla hår tar ju upp pigmenten på olika vis så det är bra att prova sig fram vilken som passar bäst till just ditt hår 💜 lyko.com/sv/harvard/farga-haret/farginpackningar/ref-colour-boost-masque-ash-brown - Denna är också en kall brun nyans, jag hoppas den passar dig bättre 🌸 Lycka till och ha en fortsatt fin dag 🦸‍♀️
  • Inlägget skapades 5 år

    Kombinera med C vitamin?

    Hej, undrar om man kan använda denna tillsammans med ett C vitamin serum (t.ex den från Paulas Choice eller The ordinary)? Har använt detta serum från Jorgobé rätt länge och vill fortsätta men vill även prova att lägga in C vitamin i rutinen. Har dock hört att man helst inte ska blanda niacinamide och c vitamin? Står inte på Jorgobé serumet hur hög koncentration av niacinamide den innehåller så är osäker :)
    1 produkt i inlägget Kombinera med C vitamin?
    3757 visningar
    • Kommentaren lades 4 år
      Tack för tips Tina! 👍🏻🥰
      1 gillar
  • Inlägget skapades 5 år

    7-1

    Hej när kommer denna in på lager igen?? :)
    1 produkt i inlägget 7-1
    2951 visningar
    • Kommentaren lades 5 år
      Okej tack för svar! <3
      1 gillar
  • Matilda

    har recenserat en produkt
    Inlägget skapades 5 år
    Betyg: 2 av 5
    Verifierad köpare

    Håret känns fettigt, öm hårbotten

    Tyckte mycket om både shampot och balsamet i början då det faktiskt gav en del volym, luktar fantastiskt och har en fin förpackning. Plus för att det är veganskt. Men efter att ha använt det några gånger kändes håret direkt fettigt morgonen efter och ibland till och med samma kväll. Fick också som utslag/små upphöjda bulor i hårbotten som gjorde ont, och detta brukar inte hända med andra hårprodukter. Har inte känslig hårbotten annars. Märkte även att jag tappade mycket hår när jag använde dessa, vid applicering särskilt av balsamet, så drogs det med hela slingor av håret när man sköljer ut. Vet inte om just detta beror på produkterna men håravfallet minskade så fort jag bytte till annat shampo och balsam. Jättesynd då alla andra produkter jag testat från Indy Beauty har varit superbra!
    1 produkt i inlägget Håret känns fettigt, öm hårbotten
    1872 visningar
    • Användarens roll: Tidigare anställd.Kommentaren lades 5 år
      Hej fina Matilda! 💖 Stort tack för att du recenserar! 😍 Angående den feta känslan kan det vara så att ditt hår behöver rensas med ett djuprengörande schampo, i och med att detta schampo innehåller väldigt skonsamma och milda tvätt-tensider så är det viktigt att man får bort stylingrester och så vidare med ett annat schampo emellanåt. 🥰 Men bulor i hårbotten låter absolut inte normalt. Jag rekommenderar att du uppsöker läkare för att se om du kanske är allergisk för något av ämnena i produkten. 💖 Allt gott! 🌻