22 JUN 2022

LYKO INVESTERAR I LOVE’N LAYER!

Lyko förvärvar 40 procent av Loveli Beauty AB som äger varumärket och svenska innovationen LOVE’N LAYER. Bolaget grundades av Ida Thern 2021 och har fått ett fantastiskt mottagande hos kunderna. Layern är ett nagellack i fast form med unika motiv som appliceras direkt på nagelbädden. Utan kladd och onödig torktid uppnås en lång hållbarhet, upp till tre veckor. Konsumenten kan enkelt få ett perfekt resultat i klass med ett salongsbesök.

”Idén var att ta fram ett mer miljövänligt och hållbart nagellack för att uppnå en perfekt manikyr på tre minuter. Jag såg en möjlighet och skapade en produkt som jag själv saknade på marknaden. Jag hade en tydlig vision om ett snällt nagellack som är enkelt att använda och uppmuntrar ett personligt uttryck. Layers är den bästa accessoaren och jag hade perfekt tajming när vi lanserade.” säger Ida Thern grundare Love’n Layer.

”Love’n Layer är en unik svensk nagelinnovation som jag ser en stor potential att skala via våra kanaler och vår infrastruktur. Jag är enormt imponerad av Idas entreprenörskap och driv och är väldigt glad att få vara med på resan framåt. ” säger Rickard Lyko, vd Lyko

Ida Thern fortsätter "Jag har länge följt Lykos framfart och ser dem som en perfekt partner med stor erfarenhet och som arbetar innovativt inom skönhetssegmentet. Gemensamt kommer vi kunna ta Love’n Layer till nästa nivå och vi ser en stor potential att lansera utanför Sveriges gränser. Framöver finns det även enorma möjligheter att utveckla produktkategorin med fler nagelprodukter för hemmafix.