26 NOV 2021

Lyko och svenska längdlandslaget inleder samarbete

Lyko har med sin försäljning av skönhetsprodukter byggt upp ett internationellt företag med bas i Dalarna. Nu blir marknadsledaren Team Partner och ställer sig bakom längdlandslaget inför årets säsong och medaljsatsningar. Samarbetet är en del av Lykos nordiska satsning, där företaget har växt snabbt i kännedom och försäljning de senaste åren.

Precis som så många gånger inom idrotten har också vår framgång kommit genom att vi har vågat satsa och jobbat långsiktigt. Vi gillar skidåkning och nu tar vi rygg på längdlandslaget för att lära oss av dem och stötta deras resa mot nya medaljer, säger Kalle Eliason Marknadschef, Lyko.

Med start vid världscuptävlingarna i finska Ruka kommer Lyko att synas på längdlandslaget tävlingsdräkt.

- Lyko har, liksom svenska längdlandslaget, lyckats bygga upp en verksamhet i världsklass från en mindre ort i Dalarna. 1952 öppnade de en herrfrisering i Vansbro och idag har de växt till att sysselsätta 850 personer och locka över 80 miljoner besök till sin e-handel. Det blir häftigt att vara en del av deras fortsatta resa, säger Malin Westhed, Marknadschef, Svenska skidförbundet längd.

År 2019 utsågs Lyko, som är största privata arbetsgivare i Vansbro, till Handelns Bästa Arbetsplats av fackförbundet Handels.

- Redan förra året inledde vi ett omfattande arbete och har implementerat ett nytt värdebaserat ledarskap. Med våra gemensamma värderingar ser vi därför en extra stolthet i att nu också få förknippas med och lära av en prisvinnande arbetsgivare som Lyko, avslutar Westhed.